|
Auteur |
Bericht |
kleinvraagje
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 jul 2011 23:58 Onderwerp: Gevolgen instemming transactievoorstel?? |
|
|
Hallo,
Graag ontvang ik van jullie advies en inzicht over de volgende situatie.
Persoon is verdacht van SR321 en SR322. Deze persoon krijgt een transactievoorstel van de officier van Justitie:600 euro en 54 uur taakstraf. Als deze persoon akkoord gaat met dit transactievoorstel wat zijn de gevolgen mbt strafblad of registratie bij justitie? Hoe lang blijft dit bewaard? Wat zijn de gevolgen voor een evt. visum aanvraag?
Dit staat overigens in het voorstel:
De officier van Justitie geeft kennis aan verdachte dat hij, <naam persoon>, terzake van bovengenoemde feit(en) niet zal vervolgen, onder de voorwaarde(n) dat verdachte ter voorkoming van strafvervolging van die feiten... en dan de genoemde tranactievoorwaarden.  |
|
|
|
 |
kleinvraagje
|
Geplaatst: zo 10 jul 2011 8:36 Onderwerp: |
|
|
by the way SR321 =Verduistering
Artikel 321
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie. |
|
|
|
 |
kleinvraagje
|
Geplaatst: zo 10 jul 2011 23:43 Onderwerp: |
|
|
Niemand met een antwoord? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 11 jul 2011 10:22 Onderwerp: |
|
|
Het was weekend c.q. vakantie en mooi weer?
Wat heb je zelf al gevonden? Zo hier en daar staat best wel nuttige informatie. Wat zou je nog meer willen weten? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
kleinvraagje
|
Geplaatst: ma 11 jul 2011 19:28 Onderwerp: |
|
|
Beste Ronald78,
Heel erg bedankt voor je reactie, die info had ik nodig. Ik heb uren zitten zoeken op verschillende sites, maar kon nergens een duidelijk antwoord vinden. |
|
|
|
 |
kleinvraagje
|
Geplaatst: di 12 jul 2011 9:18 Onderwerp: |
|
|
Toch nog wel een vraagje:
Op de forum link lees ik "Op langere termijn valt dit wel mee: in beginsel tellen veroordelingen en transacties ouder dan 4 jaar niet meer mij bij de beoordeling.". Dat is dus voor een VOG.
Op de Wiki Link lees ik "Een strafblad wordt aangemaakt na strafrechtelijke veroordeling voor een overtreding of een misdrijf. De tijd dat het strafblad blijft bestaan is 5 jaar voor overtredingen en 30 of 20 jaar voor misdrijven. Deze termijn gaat in na onherroepelijke afdoening van de strafzaak" en "In het geval van een overtreding of een (eenvoudig) misdrijf, kan de officier van justitie ervoor kiezen om via het CJIB een transactievoorstel te doen, herkenbaar aan de letter 'T' die rechtsboven op de boete staat"
Spreken we in dit geval over een (klein) misdrijf? En wat is dan de bewaartermijn bij een transactie? |
|
|
|
 |
|