Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Kosten gereken...
Algemene voorw...
From Shelves t...
Jaarlijkse opt...
Verjaring bela...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 13 mrt 2026 19:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ziek door overspanning op de werkvloer, wg houdt 30% loon in
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia30

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2011 11:55    Onderwerp: Ziek door overspanning op de werkvloer, wg houdt 30% loon in Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen allemaal,

Ik ben sinds twee jaar in dienst bij een Arbodienstverlener. Goed voor elkaar zou je denken.

Ik ben sinds 14 december 2010 ziek door overspanning op de werkvloer. Dit is ook als zodanig door de bedrijfsarts (BA) beoordeeld. Al vond deze BA wel dat ik na een week al weer aan het werk kon voor 50%. Ik ben vervolgens op de spoedeisende hulp beland omdat ik mezelf wat aan wilde doen. Ben toen onder streng toezicht naar huis gestuurd met afgepaste hoeveelheden kalmeringsmiddelen en een spoedverwijzing naar de psychiatrie. BA heeft mij daarna niet meer gezien, maar blijft bij zijn standpunt dat er gewerkt kan worden, ondanks drie huisartsen en een psychiatrisch hulpverlener die het tegendeel beweren.
Aangezien het mijn derde ziekmelding (1 operatie in 2010 en ernstige buikontsteking) betreft, heeft de werkgever besloten om over ta gaan op uitbetaling van slechts 70% van mijn loon. In een personeelshandboek staat dat slechts de eerste ziekmelding van een kalenderjaar voor 100% wordt doorbetaald.
ik heb al vanaf april aangegeven dat ze te veel vroegen door me met 28 contracturen op 3 verschillende functies in te zetten. Daar werd steeds niets mee gedaan. Nu ben ik dan uiteindelijk toch omgevallen en dan houden ze ook nog even loon in, terwijl ik door mijn veel te hoge werkdruk ziek ben geworden. Mag hij dit? Hij is toch de oorzaak van mijn ziekmelding?
Ook hebben ze me vanaf dag 1 onder druk gezet om weer te komen werken, enerzijds door de loonsanctie, anderzijds door het structureel negeren van mijn hulpvraag om me te helpen er weer uit te komen en alleen maar te beroepen op een snelle terugkeer op de werkvloer nav het oordeel van de bedrijfsarts. Naar mij werd/wordt eigenlijk niet geluisterd.
Daarnaast volgen ze het traject verbetering poortwachter niet. Er is nog steeds geen probleemanalyse en geen plan van aanpak.
Is er iets dat ik hiertegen kan doen? De financiele druk die ik naast mijn spanningsklachten nu ervaar zorgen niet bepaald voor een voorspoedig herstel. Er loopt inmiddels een aanvraag voor een deskundigenoordeel bij het UWV.

Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Patricia
Patricia30

BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen raad op te geven in mijn geval? Shocked Sad
DENNIS79

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de letterlijke tekst uit het personeelshandboek zegt dat het gaat om de eerste ziekmelding van een "kalenderjaar", dan zou je mogelijk in 2011 daar opnieuw aanspraak op kunnen maken.

Overigens mag een werkgever bij ziekte volstaan met 70% van het loon.

Wellicht kun je een beroep doen op bijvoorbeeld een artikel als 7:658, waarmee je de werkgever aansprakelijk stelt voor het feit dat jij ziek bent geworden. Als je hem nadrukkelijk hebt gewezen op feiten en omstandigheden die bij jou deze ziekte doen veroorzaken, en hij handelt daarmee in strijd, heb je een interessante grond om alsnog je volledige loon te vorderen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia30

BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 14:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na overleg inzake het wetsartikel vind mijn werkgever nog steeds dat hij in zijn recht staat de 70% te handhaven. Echter heeft hij wel het hulpverleningstraject betaald. Dat maakt het verlies aan loon over de afgelopen maanden nog niet goed, maar is wel een nette tegemoetkoming toch?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds