|
Auteur |
Bericht |
catharina53
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 12:23 Onderwerp: Verkoop bedrijf terwijl er personeel in dienst is. |
|
|
Het bedrijf waar ik werk is onlangs verkocht, ik ben sinds 1 jaar door een burn-out arbeidsongeschikt. Mijn "oude" werkgever heeft mij niet ingelicht dat het bedrijf is verkocht, hij is zelf een nieuw bedrijf begonnen.
Mijn advokaat heeft nu de nieuwe eigenaar v/h waar ik al 16 jaar werkzaam ben aangeschreven dat hij nu dus mijn nieuwe werkgever zou zijn door de overname van het bedrijfen alle bijbehorende verplichtingen ern arbeidscontract.
De nieuwe eigenaar ontkend dat hij mij als werknemer heeft overgenomen en wil niets met mij te maken hebben en dreigde zelfs bij nogmaals aanschrijven mij administratiekosten in rekening te brengen wat inmiddels ook is gebeurd.
Ik kreeg een rekening van 119.-- euro aan administratiekosten en daarbij dat zij niet eerder meer zullen reageren dan met een oproep van de rechtbank.
Wat zijn de juridische spelregels bij overname? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 15:33 Onderwerp: |
|
|
Ervan uitgaande dat het niet om faillissement gaat, het volgende:
De spelregels zijn dat niet ze niet alleen het bedrijf hebben gekocht en gekregen, maar ze hebben jou er ook bij gekregen...
Overigens is jouw oude baas ook nog hoofdelijk aansprakelijk voor jouw salaris etcetera!
Zie afdeling 8 van titel 10 van boek 7 BW (Art. 7:662 e.v.)
Voor jouw advocaat zal dit appeltje eitje zijn! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 15:36 Onderwerp: |
|
|
Die administratiekosten had ik over het hoofd gezien. Dat is ronduit bespottelijk!
Zo koerst jouw werkgever wel op een breuk af zeg... Wordt een duur grapje voor hem om iemand van 57 met 16 jaar verleden zo kwijt te raken. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|