|
Auteur |
Bericht |
Franciska van Slooten
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 02 aug 2011 14:02 Onderwerp: Schenking en onterft |
|
|
Mijn broer heeft (evenals ikzelf) een schenking gekregen (uit te betalen uit de nalatenschap bij overlijden van de beide ouders). Nu is hij onterft en ik vraag me af wat er met de schenking gaat gebeuren als beide ouders er niet meer zijn. Heeft hij recht op de schenking nu hij onterft is? |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 aug 2011 16:38 Onderwerp: Re: Schenking en onterft |
|
|
Franciska van Slooten schreef: | Mijn broer heeft (evenals ikzelf) een schenking gekregen (uit te betalen uit de nalatenschap bij overlijden van de beide ouders). Nu is hij onterft en ik vraag me af wat er met de schenking gaat gebeuren als beide ouders er niet meer zijn. Heeft hij recht op de schenking nu hij onterft is? |
Schenking staat los van erfenis. Jouw broer kan wel onterft zijn maar recht doen gelden op zijn legitieme portie. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 03 aug 2011 9:50 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er in de schenkingsakte?
Is er bijvoorbeeld een bevoegdheid tot herroeping opgenomen? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|