|
Auteur |
Bericht |
agie
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 19:52 Onderwerp: Overeenkomst wordt niet nagekomen |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb aan een "goede kennis een schriftelijke lening gedaan.
Nu de tijd van aflossing van het bedrag er is , reageert de persoon op geen enkel bericht en weigert op die manier af te lossen.
Deze persoon heeft waarschijnlijk een weduwe- of een bijstandsuitkering
Van familie hoor ik dat deze persoon ook schulden heeft bij familie en ook voor hun verder "niet thuis"is.
Nu zegt men: "van een kale kip kun je niet plukken'!
Mijn vraag is, is dit werkelijk zo, kan het zo zijn, als er werkelijk sprake is dat deze persoon schulden heeft ,dat uiteindelijk terugeisen geen zin heeft? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 22:55 Onderwerp: |
|
|
Wel, de enige persoon die je moet terugbetalen is de schuldenaar zelf. Je kunt via de rechter proberen het geld terug te krijgen door beslag te leggen op zijn bezittingen of zijn faillissement aan te vragen, maar als er werkelijk niets te halen valt zal dat ook niets opleveren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
agie
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 15:04 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Kan een rechter bepalen ,of een regeling treffen, dat zo'n persoon ,ook al heeft hij/zij een uitkering, kleine bedragen [b.v 1x p.m] uiteindelijk het gehele verschuldigde bedrag heeft terug betaald aan de eiser? |
|
|
|
 |
agie
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 15:05 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Kan een rechter bepalen ,of een regeling treffen, dat zo'n persoon ,ook al heeft hij/zij een uitkering, kleine bedragen [b.v 1x p.m] uiteindelijk het gehele verschuldigde bedrag heeft terug betaald aan de eiser? |
|
|
|
 |
|