|
Auteur |
Bericht |
deneus123
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jun 2011 22:32 Onderwerp: dwangbevel belastingdienst advies |
|
|
hallo, ik ben niet zo thuis in het belastingrecht dus graag hulp bij het volgende.
Ik heb over 2009 een aanslag inkomstenbelasting premie volksverzekeringen ontvangen die ik in eerste instantie (EUR 226) op tijd had voldaan. Echter zo bleek later, onder vermelding van een verkeerd kenmerk te weten 1 cijfer verkeerd. Wel gewoon het juiste rekeningnummer van de belastingdienst en het juiste en volledige bedrag!
NA een aanmaning heb ik een brief gestuurd naar de belastingdienst en men zou het regelen.
Laatst dus een dwangbevel ontvangen met het verzoek binnen 2 dagen het volledige bedrag, incl betekeningskosten, te voldoen. Ik heb het bedrag zekerheidshalve nogmaals voldaan (nu onder het juiste kenmerk!) maar het zit me niet helemaal lekker. Wil graag het dubbel betaalde terug en de zekerheid dat het nu wel goed is ontvangen. Men kan het kennelijk nu nog niet zien in de systemen of het bedrag binnen is.
Alle adviezen zijn welkom
dank |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 9:50 Onderwerp: Re: dwangbevel belastingdienst advies |
|
|
Vraag direct uitstel van betaling van het dwangbevel aan en vermeld in die brief het totale bedrag van het dwangbevel en verwijs naar het bezwaarschrift dat je hebt verstuurd en neem in jouw brief de tekst van het bezwaarschrift over en stuur een kopie van het betalingsbewijs van die aanslag mee.
deneus123 schreef: | hallo, ik ben niet zo thuis in het belastingrecht dus graag hulp bij het volgende.
Ik heb over 2009 een aanslag inkomstenbelasting premie volksverzekeringen ontvangen die ik in eerste instantie (EUR 226) op tijd had voldaan. Echter zo bleek later, onder vermelding van een verkeerd kenmerk te weten 1 cijfer verkeerd. Wel gewoon het juiste rekeningnummer van de belastingdienst en het juiste en volledige bedrag!
NA een aanmaning heb ik een brief gestuurd naar de belastingdienst en men zou het regelen.
Laatst dus een dwangbevel ontvangen met het verzoek binnen 2 dagen het volledige bedrag, incl betekeningskosten, te voldoen. Ik heb het bedrag zekerheidshalve nogmaals voldaan (nu onder het juiste kenmerk!) maar het zit me niet helemaal lekker. Wil graag het dubbel betaalde terug en de zekerheid dat het nu wel goed is ontvangen. Men kan het kennelijk nu nog niet zien in de systemen of het bedrag binnen is.
Alle adviezen zijn welkom
dank |
|
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 9:50 Onderwerp: Re: dwangbevel belastingdienst advies |
|
|
dubbel |
|
|
|
 |
De Fiscalist
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 jun 2011 11:39 Onderwerp: |
|
|
Dit komt dus wel vaker voor, ik heb de meest bizarre voorbeelden meegemaakt in mijn praktijk.
vb: Geld gestort met onjuist betalingskenmerk, blijkt een kenmerk van een ander te zijn (die overigens geen openstaande posten had). Fiscus boekt betaling af op eerstvolgende aanslag van de ander, en maant mijn cliënt om het geld nogmaals te voldoen.
Rechters zijn hier heel duidelijk in. Voldaan is voldaan, ook al gebruik je het verkeerde kenmerk. Als je kunt aantonen dat het bedrag is overgeboekt naar het juiste rekeningnummer en je hebt het niet terug gehad dan is daarmee de kous af.
Nu je het bedrag dubbel hebt betaald zou ik het teveel betaalde terugvragen. Is dat lastig dan zou ik bij de volgende betaling verzoeken om verrekening van hetgeen je reeds hebt voldaan.
Succes ermee! _________________ Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet noodzakelijkerwijs de visie uw belastingadviseur in Den Haag |
|
|
|
 |
|