MJB88
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 23 jul 2011 16:39 Onderwerp: Dochter/subsidiary onder Amerikaans recht? |
|
|
Hallo iedereen,
Ik ben bezig met mijn rechtsvergelijkende scriptie en bij het schrijven hiervan ben ik op een probleem gestuit. Aangezien mijn scriptiebegeleidster op vakantie is kan ik haar niet om raad vragen dus ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.
Ik ben op zoek naar het Amerikaanse equivalent van artikel 2:24a lid 1 en 2 BW. Met andere woorden, wanneer kwalificeer je onder Amerikaans recht als dochter van een andere rechtspersoon. Het lijkt mij voor de hand liggen dat dit zo is wanneer je voor meer dan 50% in handen bent van een andere vennootschap, maar ik zou hier graag een wettelijke basis voor zien. Met wettelijke basis bedoel ik een federale basis (of een aanbeveling van bijvoorbeeld de ABA) en dus geen staatswetgeving (als deze basis er uberhaupt is natuurlijk). Ik heb wel enkele specifieke artikelen gevonden die bijvoorbeeld zagen op het belastingrecht, maar ik ben op zoek naar een algemeen artikel, dat dus voor alle vennootschappen geldt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Mario |
|