Groen E
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 jun 2011 10:37 Onderwerp: aansprakelijk gesteld voor schade door restaval |
|
|
Goedendag,
Allereerst mijn excuses als een soortgelijk topic ooit ergens is gestart, maar ik kon geen vergelijkbaar topic vinden
Even de situatie.
Wij zijn inmiddels een jaar geleden verhuist en onze oude woning is nog niet verkocht.
Onlangs had mijn vader de tuin weer wat ordentelijk gemaakt en het tuinafval in de grijze container gedaan. (grijs ipv groen omdat die nou eenmaal de volgende dag geleegd zou worden )
Nu zijn wij benaderd door de instantie die daar verantwoordelijk is voor het legen van de container.
De containerwagen zou beschadigd zijn door afval dat in onze container zat.
Het zou gaan om een betonnen parasol- of droogmolenvoet.
Wij hebben veel natuurlijke schaduw achter huis én maken gebruik van een droogrek. Dus hebben (hadden) wij die dingen helemaal niet!
Nu kan iedereen dat roepen en is het dus geen steekhoudend argument.
Ook dat wij de container slechts 1x hebben gebruikt voor uitsluitend tuinafval omdat we daar niet meer wonen, zegt hen niets.
Om een lang relaas kort te maken en de emotie verder te beperken, is het nu zo dat men ons aansprakelijk stelt voor de schade aan het laadsysteem van de containerwagen.
Ik kan daar weinig tegen in brengen en voel me erg klein .
Men kan ons alles in de schoenen schuiven, lijkt het.
Men zegt dat wij verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de container, zelfs al zijn er geen voorzieningen getroffen om te voorkomen dat een ander zijn afval in onze container deponeert.
Het zou er zelf op neer kunnen komen dat wij onze container in het oog moeten houden tot hij geleegd wordt. Wat natuurlijk niet lukt als je daar niet meer woont.
Ik wil de aansprakelijkheid niet erkennen, maar ben bang voor de gevolgen. Staat men sterk met hun argumenten?
MvG
Eric |
|