|
Auteur |
Bericht |
dirkpeterstra
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 22 mei 2011 17:47 Onderwerp: Kwartaalabo. wordt afgerond op 3 maanden en 10 dgn. mag dat? |
|
|
Beste mede-forummers,
Ik ben een leek op het gebied van consumentenrecht. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen bij de volgende kwestie?
Het volgende is namelijk het geval: mijn vader is in het verleden aangesproken op straat voor een krantenabonnement (een maand gratis en daarna een betaald abonnement van drie maanden).
Resumé:
-10-02-2011: Aangesproken op straat – inschrijvingsformulier ingevuld.
-20-02-2011: Ingang maand gratis – eerste krant ontvangen.
-20-03-2011: Einde maand gratis / ingang abonnement van drie maanden.
-20-06-2011: Einde abonnement van drie maanden.
Het abonnement van drie maanden koste 75 euro. Je zou zeggen als een abonnement van drie maanden afloopt dan zou het abonnement aflopen op: 20-06-2011. De krant heeft echter een rekening opgestuurd van 75 euro + 10 euro.
De krant stelt namelijk dat ze werken met drie hele kalendermaanden als ze over een kwartaalabonnement praten en dat de het abonnement is ingegaan op 31-03-2011. M’n vader kreeg voor de periode van 20-03-2011 t/m 31-03-2011 een rekening van 10 euro (in die periode nl. ook de krant ontvangen).
Ik weet dat het maar 10 euro is, maar ik vraag me af of de krant dit zomaar mag doen. Op het inschrijvingsformulier kan ik hier niets over terugvinden. Hij heeft toch getekend voor een kwartaalabonnement (drie maanden) en niet voor drie maanden + 10 dagen?!
Daarnaast heeft de krant voor de 10 euro een incassobureau ingeschakeld.
Tot op heden hebben wij niet betaald, het is een principekwestie geworden. Kunnen jullie ons met raad bijstaan over wat nu te doen? Brief sturen op basis van wat? Incassobureau negeren? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 22 mei 2011 22:08 Onderwerp: |
|
|