|
Auteur |
Bericht |
wasbeer
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 mei 2011 3:05 Onderwerp: het copieren van email informatie van een klant. |
|
|
Beste
Op dit moment heb ik een stevig arbeids confilkt over het neerleggen van 5000+ euro bij mij omdat dat het veschil is van een factuur die de klant niet wil betalen. Intussen heb ik begrepen van eerdere antwoorden op deze site dat de werkgever dat zal moeten aantonen. Terwijl de klant zelf al in een email heeft aangegeven dat ik daar niet de oorzaak van ben.
Nu blijf ik keurig netjes mijn werk doen omdat ik vind dan onze klanten niet de dupe hoeven te worden van ons interne geschil, waar de werkgever voet bij stuk houd, ik heb geen zekerheid dat het van de baan is, dus moet ik veronderstellen dat ik eerdaags wel een rekening kan ontvangen.
Uiteraard is voor mij de maat wel vol en wil ik weg nu, normaal gesproken heb je dan geen recht op een uitkering,
Stel in het hypothetische geval dat ik bewijs in de vorm van skypelogs en log bestanden van een netwerkserver waarbij ik kan aantonen dat hier sprake is van pure bedrijfsspionage om voorinformatie te hebben in weer een ander geschil weer met een andere klant.
In het begin heb ik daar als opdrachten van baas ook aan meegedaan (onder protest welliswaar) omdat ik niet van werkweigering beticht wil worden, later ben ik het gaan weigeren omdat mijn geweten begon te klagen.
Nu komt mijn vraag: hoe sterk sta ik als ik zelf opstap en met deze argumenten bij de uitkerings instantie kom, verspeel ik dan ook mijn recht op uitkering?
U zult begrijpen dat ik me aan het bewapenen ben op juridisch gebied, want ik voorspel n.l. een oorlog, uiteraard liever niet, maar het ziet er toch naar uit zolang de eerder hierboven genoemde claim niet van tafel gaat.
Wasbeer. _________________ Groet Wasbeer |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 26 mei 2011 10:02 Onderwerp: |
|
|
Het is dus niet de bedoeling om maar draden te blijven openen onder allerlei namen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wasbeer
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 mei 2011 10:11 Onderwerp: Draden openen. |
|
|
Beste, Dat begrijp ik.
Het is wasbeer en blijft nu wasbeer.
Excuus hiervoor.
Bij feedback heb ik aan de Webbeheerder dan ook gevraagd "keeshond" te deleten, volgens de help functie zou het mogelijk dat zelf te doen, alleen heb ik de optie delete niet gevonden, anders had ik het zelf gedaan.
Groet Wasbeer. _________________ Groet Wasbeer |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 mei 2011 17:33 Onderwerp: |
|
|
De Skype logs kunt u en mag u niet gebruiken als pressiemiddel bij uw werkgever. Het zou uw eigen zaak kunnen schaden.
M.b.t. het verhalen van schade is reeds antwoord gegeven: alle werkzaamheden worden voor risico van de werkgever uitgevoerd, tenzij
door opzet of roekeloosheid, zie onderstaand wetsartikel
Artikel 7:658 BW
2.De werkgever is jegens de werknemer aansprakelijk voor de schade die de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt, tenzij hij aantoont dat hij de in lid 1 genoemde verplichtingen is nagekomen of dat de schade in belangrijke mate het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer.
3.Van de leden 1 en 2 en van hetgeen titel 3 van Boek 6, bepaalt over de aansprakelijkheid van de werkgever kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.
4.Hij die in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf arbeid laat verrichten door een persoon met wie hij geen arbeidsovereenkomst heeft, is overeenkomstig de leden 1 tot en met 3 aansprakelijk voor de schade die deze persoon in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt. De kantonrechter is bevoegd kennis te nemen van vorderingen op grond van de eerste zin van dit lid. |
|
|
|
 |
|