Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 11:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Website gekopieerd - nu wordt 25K schadevergoeding geeists
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
josadam

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2011 17:32    Onderwerp: Website gekopieerd - nu wordt 25K schadevergoeding geeists Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een jaar geleden een website gemaakt, een soort van wiki woordenboek..
Vervolgens ben ik zelf wat betekenissen gaan schrijven om er een beetje invulling aan te geven.. Dat duurde wat te lang, en toen kwam ik op het idee om een bestaand woordenboek te "scrapen"(kopieren) en te intergreren in mijn website.
Zo gezegt zo gedaan.. De site liep voor enkele maanden erg goed, met duizenden bezoekers per dag.. Maar werd 2 maanden geleden door Google uit de resultaten verwijderd waarschijnlijk omdat de content niet uniek genoeg was..

Kwa bezoekersaantal doet de site helemaal niks meer.. Alleen kreeg ik vandaag een brief van een advocaten kantoor.
Dat ik de content van de website van de client heb gekopieerd, en dat ze 25.000 euro aan misgelopen inkomsten schadevergoeding eisen binnen een week. Anders starten ze een gerechtelijke procedure.

Al reactie heb ik de website offline gehaald, excuses aangeboden, en aangeboden om de domeinnaam aan hun over te dragen..

Een beetje mosterd na de maaltijd, ik weet dat ik fout zit.. Ben alleen benieuwd of iemand een idee/gevoel heeft hoe serieus ik hun dreigement moet nemen? Heb nog nooit iets met een advocaat te maken gehad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2011 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb jij de website als commerciële website gebruikt? Als het een uit de hand gelopen privé project is dan is de advocaat van de wederpartij wellicht geneigd om akkoord te gaan met een voorstel.

Je moet je echter wel realiseren dat dit een serieus vergrijp is, waarvoor je mogelijk toch voor de rechter zult moeten verschijnen. Het is daarom raadzaam om je toch eens te orienteren op de advocaten markt.

Bovendien moet je je realiseren dat in geval van procedure op het gebied van IE (IP) (Intellectueel Eigendom) er sprake is van een vergoeding van de proceskosten aan de kant van de winnaar die gebaseerd op de werkelijke kosten, en niet gebaseerd op een soort puntensysteem. Dit houdt in, dat indien jij de zaak verliest, de proceskostenveroordeling mogelijk ook niet bepaald mals zal zijn!
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2011 12:12    Onderwerp: Re: Website gekopieerd - nu wordt 25K schadevergoeding geeists Reageer met quote Naar onder Naar boven

josadam schreef:
Ben alleen benieuwd of iemand een idee/gevoel heeft hoe serieus ik hun dreigement moet nemen? Heb nog nooit iets met een advocaat te maken gehad.
Zou iig zelf de eigenaar van die site z.s.m. bellen voor een gesprek en proberen daarmee tot een vergelijk te komen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds