|
Auteur |
Bericht |
josadam
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 13 mei 2011 17:32 Onderwerp: Website gekopieerd - nu wordt 25K schadevergoeding geeists |
|
|
Ik heb een jaar geleden een website gemaakt, een soort van wiki woordenboek..
Vervolgens ben ik zelf wat betekenissen gaan schrijven om er een beetje invulling aan te geven.. Dat duurde wat te lang, en toen kwam ik op het idee om een bestaand woordenboek te "scrapen"(kopieren) en te intergreren in mijn website.
Zo gezegt zo gedaan.. De site liep voor enkele maanden erg goed, met duizenden bezoekers per dag.. Maar werd 2 maanden geleden door Google uit de resultaten verwijderd waarschijnlijk omdat de content niet uniek genoeg was..
Kwa bezoekersaantal doet de site helemaal niks meer.. Alleen kreeg ik vandaag een brief van een advocaten kantoor.
Dat ik de content van de website van de client heb gekopieerd, en dat ze 25.000 euro aan misgelopen inkomsten schadevergoeding eisen binnen een week. Anders starten ze een gerechtelijke procedure.
Al reactie heb ik de website offline gehaald, excuses aangeboden, en aangeboden om de domeinnaam aan hun over te dragen..
Een beetje mosterd na de maaltijd, ik weet dat ik fout zit.. Ben alleen benieuwd of iemand een idee/gevoel heeft hoe serieus ik hun dreigement moet nemen? Heb nog nooit iets met een advocaat te maken gehad. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 16 mei 2011 11:33 Onderwerp: |
|
|
Heb jij de website als commerciële website gebruikt? Als het een uit de hand gelopen privé project is dan is de advocaat van de wederpartij wellicht geneigd om akkoord te gaan met een voorstel.
Je moet je echter wel realiseren dat dit een serieus vergrijp is, waarvoor je mogelijk toch voor de rechter zult moeten verschijnen. Het is daarom raadzaam om je toch eens te orienteren op de advocaten markt.
Bovendien moet je je realiseren dat in geval van procedure op het gebied van IE (IP) (Intellectueel Eigendom) er sprake is van een vergoeding van de proceskosten aan de kant van de winnaar die gebaseerd op de werkelijke kosten, en niet gebaseerd op een soort puntensysteem. Dit houdt in, dat indien jij de zaak verliest, de proceskostenveroordeling mogelijk ook niet bepaald mals zal zijn! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 mei 2011 12:12 Onderwerp: Re: Website gekopieerd - nu wordt 25K schadevergoeding geeists |
|
|
josadam schreef: | Ben alleen benieuwd of iemand een idee/gevoel heeft hoe serieus ik hun dreigement moet nemen? Heb nog nooit iets met een advocaat te maken gehad. | Zou iig zelf de eigenaar van die site z.s.m. bellen voor een gesprek en proberen daarmee tot een vergelijk te komen. |
|
|
|
 |
|