|
Auteur |
Bericht |
duikertje
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 22:09 Onderwerp: Is dit een overeenkomst die nageleefd moet worden |
|
|
Een vraagje.
Kennissen van mij hebben 2 verzoekschriften ingediend, beide getekend en opgestuurd naar de belastingdienst en de Rechtbank. Het betreft Huwelijkse voorwaarden staande huwelijk. Allemaal via de notaris. Ze wilden het ingebrachte vermogen uit een eerder huwelijk van 1 van beiden, veilig stellen voor de kinderen uit dat eerder huwelijk.
In de verzoekschriften staat wat beiden bedoelden en wilden overeenkomen.
Geld dit als een geldige overeenkomst ?
Een van beide partners wil nu een scheiding aanvragen en zijn afspraken niet meer nakomen. De Huwelijkse voorwaarden zelf zijn nog niet getekend. Wel zijn de verzoekschriften door de Belastingdienst en de Rechtbank goedgekeurd. Er is wel een concept opgemaakt.
Weet iemand hier een antwoord op.
Duikertje |
|
|
|
 |
Thessa
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 92
|
Geplaatst: vr 27 mei 2011 19:36 Onderwerp: |
|
|
Ik durf je er geen definitief antwoord op te geven, want ik ben van het strafrecht. Maar als beide partijen destijds hun wensen op papier hebben gezet en daar hun hantekeningen onder gezet hebben, dan heb ik voor een rechter in mijn ogen een ijzersterk argument.
Succes |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 28 mei 2011 2:07 Onderwerp: |
|
|
Behalve dat uit die handtekeningen slechts de intentie voortvloeit om huwelijkse voorwaarden te sluiten, niet om zich daar nu al aan te houden. (Verder is het maar de vraag in hoeverre dat laatste mogelijk is. Je kunt bijv. niet bij overeenkomst bepalen dat de gemeenschap niet langer bestaat.)
In ieder geval een dubbele post, zie hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
duikertje
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 28 mei 2011 13:12 Onderwerp: |
|
|
Het is een ingewikkelde kwestie. De boedel moet nu verdeeld worden en dat kan alleen anders dan half/half door Huwelijkse voorwaarden of door een overeenkomst met zicht op de scheiding. Volgens mij is dat laatste wel het geval. Wat betreft de huwelijkse voorwaarden is het bij een voornemen ( of intentie) gebleven.
Het gaat erom hoe de boedel verdeeld moet worden. |
|
|
|
 |
|