Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 15:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Typerend voor het onderwijs
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcel1234

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 19 mei 2011 18:33    Onderwerp: Typerend voor het onderwijs Reageer met quote Naar onder Naar boven

In 2001 ben ik van werkgever gewisseld. Met de reeds opgedane slechte ervaringen in het onderwijs(willekeur, mondelinge afspraken die men zich niet herinnerde, toezeggingen die niet worden nagekomen etc.) heb ik bij binnenkomst duidelijk aangegeven dat ik alles op papier wilde hebben.
Dit werd deels meteen en deels binnen een paar maanden via handgeschreven brieven aangevuld en ondertekent. Op papier staan dus vermeld de dagen waarop ik als parttimer zou werken.

Als parttimer werk ik maandag en dinsdag in het onderwijs en de overige dagen bij een bedrijf. Elf jaar lang geen problemen tot afgelopen week. Er zijn inmiddels nieuwe mensen op bepaalde posities gekomen en die willen de bestaande situatie veranderen.

Ik werk 12 lesuren op 2 dagen zoals afgesproken omdat ik bij het bedrijf waar ik werk geen dag kan inleveren voor 2 lesuren(daling inkomen en problemen met mijn andere baas die dit natuurlijk niet accepteert). De school wist dus van het begin af aan(en heeft daar ook voor getekend) dat ik andere verplichtingen heb de rest van de week.

Nu gebeurt het volgende. Volgens de cao hoort bij 12 lesuren 2,5 dag(5 dagdelen) ipv 2 dagen, dat was toen en nu. Men wil dat ik dus voortaan 2,5 dag ga werken en heeft blijkbaar lak aan de bestaande situatie. Mijn vraag is dan ook: kan dit zomaar?
Ik ben bereid naar de rechter te stappen met alle papieren die ik heb.
Mocht het voor de rechter komen kan ik dan de kosten verhalen op de veroorzaker(advocaat en gerechtskosten)?

Voor eventuele reacties bij voorbaat bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Idien het voor de rechter komt en er volgt een uitspraak, zal de rechter ook altijd een proceskostenveroordeling uitspreken. Deze kan inhouden dat ieder zijn eigen kosten draagt, maar meestal, als er sprake is van een "duidelijke" winnaar, zal de "verliezende" partij een vergoeding moeten betalen aan de andere partij. Deze vergoeding is niet (per definitie) een reëele vergoeding op basis van de werkelijke kosten, maar wel een vergoeding op basis van een puntensysteem.

Je doet er dan dus verstandig aan om heldere afspraken met een eventuele advocaat (of andere adviseur) te maken.

M.b.t. de casus: In beginsel is jouw werkgever, ook nadat er andere leidinggevenden zijn gekomen, gehouden om zich te conformeren aan de afspraken uit het verleden.

Echter omstandigheden kunnen zodanig wijzigen dat bepaalde afspraken uit het verleden herzien moeten worden. Het is niet ondenkbaar dat gewijzigde wet en regelgeving, of verscherpt toezicht, of iets dergelijks, het voor de schoolleiding noodzakelijk maakt om nadrukkelijker toe te zien op het juiste aantal lesuren etcetera.

Uiteindelijk zal een rechter dan moeten bepalen welke wijzigingen als redelijk moeten worden beschouwd en waarmee jij dient in te stemmen.
marcel1234

Leeftijd: 64
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het maakt duidelijk dat zelfs afspraken op papier uiteindelijk met een "bepaalde" reden verworpen kunnen worden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds