sjefdelange
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2011 21:49 Onderwerp: Overname gezamenlijke woning bij relatiebreuk |
|
|
Graag uw aandacht voor het volgende:
De relatie met mijn ex-partner is ruim een jaar ten einde. We hebben geen samenlevingsovereenkomst, noch zijn wij gehuwd. Wel zijn wij nog gezamenlijk eigenaar van een woning. Met hulp van een mediator hebben we op hoofdlijnen een akkoord over overname van het eigendom door mij, na betaling van een deel van de restschuld door mijn ex-partner (vastgestelde taxatieprijs ligt ruimschoots onder het aan de bank verschuldigde hypotheekbedrag).
Ten einde mijn ex-partner de kans te geven na ondertekening van de vaststellingsovereenkomst vervangende woonruimte te vinden acht ik het redelijk dat zij nog een periode van drie maanden in het huis kan blijven wonen. Omdat het transport van het eigendom eerder plaats heeft (na 1 maand), wil ik voor de resterende maanden, wanneer ik reeds eigenaar ben, een beperkte gebruikersvergoeding vragen.
Mijn vraag:
- verkrijgt mijn ex-partner door deze constructie huurrechten, waardoor zij ook na verloop van de peridode van 3 maanden (2 maanden huur) in de woning zou kunnen blijven zitten
Dank voor uw aandacht. |
|