Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 27 jun 2025 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

provider beweert dat geld is teruggesommeerd door de bank.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
serpil

Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011 23:24    Onderwerp: provider beweert dat geld is teruggesommeerd door de bank. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb in mei een betaling gedaan voor mijn abbonnement aan t-mobile.
Ik heb laatst echter een brief thuis gekregen dat dit bedrag nog niet is betaald. hierna de bank en t-mobile een aantal keren gebeld maar steeds wordt ik of naar t-mobile of naar de bank verwezen. De bank zegt namelijk dat er niks is teruggehaald (ook valt er op de rekeningopgave niks te zien). Eergisteren ben ik nog naar een filiaal gegaan van t-mobile, vervolgens naar de bank, vervolgens weer terug naar t-mobile gegaan, maar het blijft hetzelde: t-mobile blijft beweren dat het nog niet is betaald. Ik hebgevraagd of ik kon inzien waar ze het vandaan halen dat het is teruggetrokken, maar dit mocht ook niet. Ze blijven koppig beweren dat het niet is betaald en ik ben mijn geld kwijt. Mijn vraag is wat ik in deze situatie het beste kan doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 8:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij kan toch op je rekeningafschrift laten zien dat er is betaald of mis ik nu iets?
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij kan laten zien dat jij betaald hebt. Of de bank het al dan niet gestorneerd heeft doet mijns inziens niet ter zake. Dat is primair een geschil tussen de bank en t-mobile.

Indien t-mobile weigert de dienstverlening aan jou voort te zetten, heb jij het recht om t-mobile in gebreke te stellen en vervolgens desnoods de overeenkomst te ontbinden. In dat geval kun je een nieuw abonnement en een nieuwe telefoon bij een andere maatschappij uitzoeken...

Overigens leert de ervaring op verschillende fora dat als je maar vaak genoeg de naam T-Mobile, t-mobile of tmobile gebruikt, er plotseling een of andere "cyber helpdeskmedewerker" van T-Mobile verschijnt...
bankman

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Dennis79

Op basis waarvan stel je dat stornering een zaak is tussen bank en T-Mobile? De beslissing om een incasso te storneren wordt door een bank genomen omdat er ofwel een incassoblokkade op de rekening zit (waardoor incasso eigenlijk niet eens mogelijk is) ofwel er onvoldoende saldo is om de betaling te kunnen doen.

Daarmee wordt de betaling waarvoor de rekeninghouder opdracht / toestemming heeft gegeven teruggedraaid. De bank heeft alleen een overeenkomst met de rekeninghouder op basis waarvan de bank betalingen kan uitvoeren voor zover daar saldo of kredietruimte aanwezig is.

Er is geen enkele verplichting van de bank richting T-mobile om betalingen aan hen te doen waarvoor geen saldo beschikbaar is bij de opdrachtgever.

Terzijde, mijn opmerking is niet bedoeld om te stellen dat TS geen saldo had, blijkbaar is de incasso gewoon uitgevoerd en niet gestorneerd.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 17:09    Onderwerp: Re: provider beweert dat geld is teruggesommeerd door de bank. Reageer met quote Naar onder Naar boven

serpil schreef:
Ik heb in mei een betaling gedaan voor mijn abbonnement aan t-mobile.

Heb je het bedrag zelf overgemaakt, of is er betaald via automatische (periodieke) incasso? In het eerste geval is stornering sowieso niet mogelijk.

Als je bankafschrift aantoont dat het geld is overgemaakt op de rekening van T-mobile, dan is dat voldoende bewijs. Als T-mobile beweert dat de incasso is gestorneerd, is het aan T-mobile om dit aan te tonen.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt gelijk dat een stornering natuurlijk in principe een zaak is tussen de rekeninghouder en de bank.

In casu zegt de bank echter dat de betaling goed is doorgevoerd. Dat neem ik dan als een vaststaand feit aan. Tevens neem ik als vaststaand feit aan dat er op het bankafschrift van de TS enkel een betaling aan tmobile staat, en geen terugstorting.

Stornering is dan niet de juiste woordkeuse, maar ik bedoel aan te geven dat het feit dat het geld van de rekening van T-Mobile is verdwenen, terwijl het niet bij de rekening van de TS opnieuw is bijgeschreven, een probleem is tussen T-Mobile en haar eigen bank.

Schematisch schets ik de betaalketen zo:

TS -> BANK TS -> BANK T-Mobile -> T-Mobile

TS en BANK TS hebben enkel bewijs dat de betaling goed is verricht.

T-Mobile zegt dat zij bewijs heeft dat er geen goed ebetaling is verricht.

Het lijkt mij dan dat T-Mobile dat met haar eigen bank dient op te lossen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds