LV
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 0:57 Onderwerp: |
|
|
Hoi ADM.
Als je bij je advocaat hebt aangegeven dat de situatie niet meer houdbaar is en dat er echt voorlopige voorzieningen getroffen moeten worden, dan vind ik een maand wachten op een afspraak met je advocaat wel heel erg lang..
Ik begrijp dat de echtscheidingsprocedure al loopt (dus dat het verzoek tot echtscheiding al is ingediend bij de rechtbank). Aan de hand van hetgeen jij je advocaat aanvullend (telefonisch) vertelt, zou je advocaat naar mijn mening het verzoek voorlopige voorzieningen moeten kunnen opstellen.
Ca 2 tot 3 weken na indiening van het verzoekschrift zal de zitting (mondelinge behandeling) plaatsvinden, e.e.a. afhankelijk van de hoeveelheid verhinderdata van de beide partijen en hun advocaten.
Twee weken na de zitting volgt de beschikking (uitspraak, schriftelijk).
De rechter besluit, na belangenafweging, of, en binnen hoeveel tijd, een partij de echtelijke woning zal hebben te verlaten. Hierbij wegen zaken mee als hoe nijpend is de situatie, op welke termijn zou je ex andere (tijdelijke) woon- of verblijfruimte moeten kunnen vinden etc.
Als de situatie onhoudbaar is, dan raad ik je aan om je advocaat even te bellen en aan te dringen op wat meer voortvarendheid.
Succes! |
|