Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gekochte kavel bij Onlineveilingmeester deugd niet!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wildeagle

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010 11:13    Onderwerp: Gekochte kavel bij Onlineveilingmeester deugd niet! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op 9 december hebben wij via een veiling bij Onlineveilingmeester het volgende gekocht: Showopstelling , zwembadzeil, waterval, verlichting en pomp, met "lichtgewicht" fiberglas versterkte cementrotsen.

Nu het volgende, mooi geen lichtgewicht! we hebben een breekijzer nodig gehad (geleend van mensen die daar aan het werk waren) Veel van deze opstelling is kapot gegaan omdat het gewoon beton met kippengaas bleek te zijn waar de blokken met elkaar mee verbonden waren. De blokken zijn aan de zijkanten uitgezaagd en deze zijn weer over een houten balk gelegd en dichtgesmeerd zodat het net een geheel leek. Dit kunnen wij nooit meer zo maken als op de foto zoals wij het gekocht hebben.

Nu verwijten zij ons dat wij niet op de kijkdag zijn geweest zodat wij wisten wat we kochten. Ten eerste kunnen wij niet aan goederen gaan trekken om te zien hoe iets bevestigd is, ten tweede op de afhaaldag kwamen zij met een zaag aan zetten omdat het volgens hun te zagen was . Wij zijn afgegaan van hun omschrijving en hebben nog telefonisch contact gehad over deze artikel.

Ook verwijzen zij ons naar hun voorwaarden!
2.2 Elke (aspirant)koper geeft door het deelnemen aan een veiling te kennen bekend te zijn en in te stemmen met deze algemene veilingvoorwaarden

4.3 De (aspirant)koper wordt in de gelegenheid gesteld de te veilen kavels voorafgaand aan de veiling te onderzoeken. OVM is niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden of onvolledigheden in de omschrijving van een kavel.

4.12 De (aspirant)koper koopt de kavel(s) in de toestand waarin deze zich op het moment van toewijzing bevindt/bevinden. Omschrijvingen van de kavels en alle inlichtingen door of namens OVM gedaan, worden naar beste weten gedaan, zonder dat echter voor de juistheid daarvan door OVM wordt ingestaan. (Aspirant)kopers kunnen aan bedoelde omschrijvingen en overige inlichtingen geen aanspraken of rechten ontlenen

2. OVM en verkoper zijn vanaf het moment van toewijzing van het gekochte aan de (aspirant)-koper niet aansprakelijk voor schade aan, door, of in verband met de gekochte zaken veroorzaakt, het verloren gaan van het gekochte daaronder begrepen. De (aspirant)koper zal voor een deugdelijke verzekering van de gekochte zaken vanaf het moment van toewijzing moeten zorgdragen.
3. OVM en verkoper zijn niet aansprakelijk voor zichtbare en niet-zichtbare gebreken van de gekochte zaken. De (aspirant)koper zal hiernaar onderzoek moeten doen in het kader van de inspectie voorafgaande aan de veiling, als bedoeld in artikel 4.3 van deze voorwaarden.

Tevens zijn op een faillisementveiling bijzondere voorwaarden ("3.2 OVM kan, naast deze algemene veilingvoorwaarden, bijzondere veilingvoorwaarden van toepassing verklaren. Bijzondere veilingvoorwaarden zullen voor de veiling, althans voor de veiling van de kavel(s) waarop zij betrekking hebben, aan de aspirant-kopers ter kennis worden gebracht. Indien en voorzover bijzondere veilingvoorwaarden van OVM strijdig zijn met deze algemene veilingvoorwaarden prevaleert het bepaalde in de bijzondere veilingvoorwaarden.) van toepassing, welke te vinden zijn in de catalogus die worden afgegeven tijdens de kijkdagen.

Op basis van deze gegevens is onze klacht ongegrond verklaard.

Ik voel mijn benadeeld door onlineveilingmeester vanwege het feit dat ik bij hun iets heb gekocht naar aanleiding van hun foto en omschrijving van het artikel. Naar mijn idee heb ik teveel geld betaald voor deze kavel en wil een gedeelte van mijn geld terug.

Kan iemand mij vertellen of ik (na aanleiding van mijn verhaal hierboven) recht heb op schade vergoeding!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht,

Richard[/u][/b]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartjeD

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De algemene voorwaarden kun je vernietigen als je deze niet hebt gezien voor de aankoop. De regel is dat deze beschikbaar moeten worden gesteld door de verkoper. Beschikbaar stelling betekent onder andere dat ze binnen 1 "klik" beschikbaar zijn. (dus een linkje voordat je betaald)

Heb je de AV van te voren gezien en kun je ze vernietigen?
Verstuur e-mail
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De eerste vraag is, voldoet de zaak niet aan hetgeen is aangeboden, of is jouw perceptie van wat er is aangeboden anders? Lichtgewicht betekent niet dat je geen breekijzer nodig hebt. Er staat dat het om cement gaat, dat versterkt is met fiberglas. Fiberglas is geen kippengaas en cement is geen beton (hoewel veel mensen dat wel verwarren, beton is immers een mengsel van grind, zand en cement, samengevoegd met water, terwijl met cement doorgaans zandcement wordt bedoeld, een mengsel van zand met cement, samengevoegd met water - het verschil is dus slechts grind). Aan de buitenkant is echter slecht te zien waar het om gaat. Er bestaat ook lichtgewichtbeton en vezelversterkt beton, dat zijn weer andere stoffen die er óók op lijken. één ding hebben ze allemaal gemeen: het is grijs en hard. In dit geval werd kennelijk met lichtgewicht bedoeld dat het niet massief is. Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Waarom kan het nooit meer zo gemaakt worden als op de foto?

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 16:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry voor mijn late reactie ! Ik kan hier helaas geen foto plaatsen maar ik zal proberen het uit te leggen. Deze showroom opstelling is gemaakt van Swimmingpool Rocks (dit is om je zwembad een natuurlijk uiterlijk te geven, alsof je in een meer in de berg zwemt met een beetje fantasie natuurlijk). Dit hebben we met een breekijzer uitmekaar moeten trekken / breken. De rotsen zaten aanmekaar verweven doormiddel van cement en kippengaas en dit was zo geschilderd alsof het natuursteen is! Die rotsen moeten wij nu los van mekaar leggen omdat die verweving kapot is, tevens zijn de zijkanten van de rotsen uitgezaagd omdat deze over een dikke balk gemonteerd zaten! en doordat de hele construktie aan gord ligt (doehetzelfen met cement en kippengaas lukt nog wel maar zo alles schilderen dat het op natuursteen lijkt dat kunnen wij niet) Wij hebben hier een behoorlijk bedrag voor betaald en dan natuurlijk ook nog de btw en veilingkosten. Het is niet zo dat wij ons geld terug willen maar dat wat wij betaald hebben teveel is van wat er nu nog over is en wat wij er nog van kunnen maken. Wij hebben met de klantenservice van Onlineveilingmeester e-mail contact gehad over onze klacht en deze word zonder pardon van tafel geveegt onder het mom van zie onze voorwaarden! Maar ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf zich kan verschuilen achter deze regeltjes en dat er voor de klant toch ook rechten bestaan!

Groetjes

Richard[/img]
Dubbeldubbel

Leeftijd: 70
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 14:50    Onderwerp: meerdere klachten over onlineveilingmeester Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil graag weten hoeveel klachten er eigenlijk wel niet zijn over de onlineveilingmeester. Het begint erop te lijken dat het oplichters zijn.
Een groot deel van de aangeboden producten kloppen niet!

Producten die als nieuw worden verkocht, maar kapot zijn. Producten die niet overeenkomen met de afbeeldingen of met de beschrijvingen. Producten die je koopt en betaalt ter plekke blijken opeens niet mee mogen worden genomen (computer ... data moet eraf) etc...

Ik heb er ook vrij slechte ervaring mee en ze vinden het gewoon dat ze nergens verantwoordelijk voor zijn!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds