|
Auteur |
Bericht |
HenkdeVries
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 10 mei 2011 17:06 Onderwerp: Nieuw besluit op bezwaar na vernietiging door bestuursrechte |
|
|
Hallo,
Ik heb een klein vraagje m.b.t. bestuursrecht. Wanneer een besluit op bezwaar van B&W vernietigd wordt door de rechter, moet B&W een nieuw besluit nemen op bezwaar. Als de rechter daar geen termijn voor stelt, welke termijn dient B&W dan aan te houden. Is die termijn weer 6 (12 indien adviescommissie) weken, en kan die termijn weer verdaagd worden met 6 weken?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 10 mei 2011 19:16 Onderwerp: |
|
|
Ik denk zes weken na bekendmaking uitspraak. Het lijkt me eerlijk gezegd onzinning om opnieuw de adviescommissie ex 7:13 Awb naar deze zaak te laten kijken. Wellicht dat anderen daar anders over denken? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 0:14 Onderwerp: |
|
|
ABRvS 16 april 2008, LJN BC9569:
Quote: | 2.5.1. In de uitspraak van 30 juli 2007, verzonden op 8 augustus 2007, heeft de rechtbank bepaald dat het college opnieuw dient te beslissen op de bezwaarschriften van [wederpartij], met inachtneming van hetgeen in die uitspraak is overwogen. De rechtbank heeft geen termijn gesteld waarbinnen het college opnieuw dient te beslissen. Als maximumtermijn waarbinnen moet worden beslist na vernietiging door de rechter kan worden uitgegaan van de termijn die van toepassing is op de primaire besluitvorming. In dit geval dient als termijn voor het nemen van een nieuw besluit op bezwaar te worden uitgegaan van de termijn waarbinnen volgens de Awb een besluit op bezwaar moet worden genomen. Ingevolge artikel 7:10, eerste lid, van de Awb bedraagt deze termijn ten hoogste tien weken. Vaststaat dat het college die termijn inmiddels ruimschoots heeft overschreden. |
Nu is dat dus 6 of 12 weken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|