revpolen
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 29 apr 2011 6:56 Onderwerp: [Aruba] Achterhouden Borg. |
|
|
Beste mensen van het Forum,
ik ben nu een half jaar wonende op Aruba (zelfde regels als NL juridisch)
en heb een probleem met mijn huisbaas.
Ben hier in november komen wonen, ben hier 6 weken eerder dan mijn vrouw heen geëmigreerd zodat IK alles in orde kon maken.. ( kwa huis enz.. )Ik vond toen een leuk huis! en mij werd toen gezegd dat als ik een contract teken voor een jaar, ik er altijd wel onderuit zo kunnen komen als mijn vrouw het niet leuk zo vinden, en dat ze altijd wel mee gaand zouden zijn..
Echter heb ik nog al wat problemen met het huis gehad/nog steeds
zo is er door achterstallig onderhoud een kraan gesprongen waarbij ze een gat van zo'n 20cm rond hebben moeten maken in de badkamer, deze zou binnen 1 week gemaakt worden.. nu 3 maanden later zit het er nog steeds!
ik heb 2 maanden zonder internet gezeten ( wat wel bij me prijs van de huur zit )
ik heb al 1 maand geen airco in huis! omdat die kapot is..
heb er bijna elke week wel 3x over gebeld. elke x andere smoes
we waren het dus gewoon ZAT dit huis.
Toen kwam mijn vrouw op een dag thuis dat ze manager kan worden bij haar werk, echter moeten we dan ook komen wonen op het terein van haar werk. ( mooier/groter/nieuwer/goedkoper huis ) dus heb netjes mijn huurbaas opgebeld hoeveel maanden opzeg termijn ik had.
Deze werd min of meer gelijk boos en vertelde me 3 maanden! en ik ben me borg kwijt omdat ik me contract breek..
nu vind ik het logies dat ik een opzegtermijn van een maand heb ( heb mei net al betaald ) maar dit vind ik een beetje ver gaan!
Ik wil dus mei betalen, meer niet en me borg terug!
morgen ga ik sowieso naar de huurcommissie van Aruba,
en er een "dreigementje" uit gooien, ik weet dat mijnheer een uitkering uit nederland krijgt maar wel 16 appartementen a $850 per maand verhuurd.. dus dat ik anders het ff rond ga zeggen daarzo.. ( maarja NL kennende doen ze hier niks aan... )
iemand nog meer tips? |
|