|
Auteur |
Bericht |
Frans-v-M
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: vr 22 apr 2011 20:03 Onderwerp: Reisovereenkomst |
|
|
Hallo,
In januari heb ik online een camping geboekt in Zuid-Italie. Vandaag kreeg ik de reispapieren per post en daar stond tot mijn schrik een camping in Noord-Italie op.
De (Nederlandse) reisorganisatie beweert nu dat ik in januari niet de camping in Zuid-Italie heb geboekt, maar de camping in Noord-Italie. Ik zou mij (volgens de reisorganisatie) vergist hebben bij het boeken.
De reserveringsbevestiging/factuur is alleen online via een portal te bekijken. Ik heb na de boeking ingelogd op de portal (en ook nog een keertje in maart), en daar stond toch duidelijk de goede camping in Zuid-Italie vermeld. Toen ik vandaag de portal bezocht stond daar inderdaad de verkeerde camping, dezelfde als in de reispapieren. Nu is mijn mening dat er kennelijk iets mis is gegaan in het IT-systeem van de reisorganisatie.
Ik heb ook diverse e-mails ontvangen van de reisorganisatie (reserveringsbevestiging, betalingsherinnering), maar deze bevatten alleen een reserveringsnummer+link naar de portal en geen details over de camping of de reissom. Helaas ben ik ook zo dom geweest om in januari geen schermafdruk te maken van de boeking of om de factuur op te slaan op de harde schijf.
De reisorganisatie biedt mij nu 2 "oplossingen": omboeken naar de goede camping (meerprijs ruim 600 euro) of annuleren (ik krijg dan slechts 10% van de reissom terug). Een derde optie is om af te reizen naar de verkeerde camping, maar dan moet ik nieuwe vliegtickets kopen (en zit ik op een camping voor een hele andere doelgroep). In alle gevallen gaat mijn vakantie dan ver buiten budget.
Mijn vraag is nu of de reisorganisatie correct heeft gehandeld door mij een link naar de portal te mailen ipv de reisdetails/factuur zelf. Die portal is immers een dynamisch IT-systeem (zelfs de factuur wordt pas op het moment van aanklikken gegenereerd). Of mag ik de post van vandaag juridisch zien als bevestiging van de reisovereenkomst en kan ik dus nog annuleren?
Ook andere uitwegen om mijn vakantie veilig te stellen zijn welkom
groetjes, Frans |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: vr 22 apr 2011 20:16 Onderwerp: |
|
|
Kun je aantonen dat jij die camping in Zuid-Italië hebt geboekt? Door middel van een bevestiging na je boeking, een betaalopdracht, of iets dergelijks?
Heb je die vliegtickets gekocht bij hetzelfde reisbureau? Dat zou wellicht e.e.a. aan kunnen tonen.
Zo niet zal het, vrees ik, vrij moeilijk zijn om bij het reisbureau nakoming van de overeenkomst te vorderen. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
Frans-v-M
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: vr 22 apr 2011 21:10 Onderwerp: |
|
|
De enige e-mails die ik heb ontvangen zijn:
Reserveringsbevestiging:
Geachte,
Hartelijk dank voor uw reservering.
Uw reserveringsbevestiging/factuur is nu beschikbaar in <link>
Wanneer u hier inlogt met uw reserveringsnummer vindt u hier al uw reis- en betalingsgegevens.
Met vriendelijke groeten,
en 2 weken later een betalingsverzoek:
Geachte,
[... bla bla reisverzekering niet vergeten etc...]
Wij verzoeken u het verschuldigde bedrag <euro> voor <datum> aan ons over te maken op rekeningnummer xxx van de ABN-AMRO t.n.v. xxx ovv <reserveringsnummer>.
Zonder deze vermelding kunnen wij de betaling helaas niet verwerken.
Met vriendelijke groeten,
De details van de camping staan dus alleen op de portal van de reisorganisatie. En die informatie klopt nu dus niet meer.
Behalve de ze e-mails heb ik dus verder geen enkel ander bewijs. (en de reisorganisatie dus ook niet?)
Die vliegtickets zijn een goede tip. Ik heb inderdaad tickets naar Rome geboekt en niet naar bijv. Milaan (helaas besteld bij de vliegmaatschappij en niet bij de reisorganisatie).
groetjes, Frans |
|
|
|
 |
|