Hopeloos24
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 apr 2011 14:41 Onderwerp: Ex maakt schulden |
|
|
hoi,
Als het kan zoek ik wat antwoorden, aangezien ik op het moment zelf niet zoveel kan verzinnen.
Ik ben 8 maanden geleden bij mijn ex weg gegaan. Sindsdien stalkt hij mij op alle mogelijke manieren. Aangifte gedaan, maar dat is nog steeds in behandeling.
Inmiddels ook al voor de rechter gestaan. Reden was dat mijn ex niet wilde werken aan de verkoop van ons gezamelijke huis. De bank had aangegeven dat ik dit moest doen omdat ik het niet in mijn eentje kan betalen. Mijn ex werkt al ruim 1,5 jaar niet en betaald dus ook niets. Hij had gezegd dat hij wel werk had en een regeling met de bank had getroffen om de achterstand van de hypotheek en zijn bedrijfsschuld af te lossen door zijn salaris (van zijn 'nieuwe' baan) direst te laten overmaken aan de leningen. Echter bleek na een aantal maanden voor mij niet voor de bank dat zijn 'nieuwe' baan niet bestond, ondanks de arbeidsovereenkomst die ik had gezien. Ofwel een leuke achterstand waar ik niets van wist omdat mijn ex de hele dag de tijd had om de post te onderscheppen. Sinds ik weg ben heb ik al zo een 4000 euro betaald aan achterstallige rekeningen die ik had (hij had verstopt). Alleen bij hem zijn er iets meer schulden naar voren gekomen waardoor ook beslagleggingen op het huis zijn gedaan.
Het huis staat nu wel te koop en hij werkt daar met veel gezeur aan mee. Alleen krijg ik een half leeg huis dat stinkt naar rook, wiet en bier en ook nog bruin is geworden niet verkocht. Ik heb tot eind juni de tijd gekregen van de bank. Wat heel flexibel is.
Maar mijn vraag is eigenlijk, ondanks dat de rechter heeft gezegd dat ik hem het huis niet mag uitzetten en ik het toch doe, zelf met vrienden. Wat zouden dan de juridische consequenties kunnen zijn? En klopt het dat hij gewoon de ruiten van het huis mag ingooien? Nog een vraag, kan ik alle schulden op hem verhalen omdat hij heeft gelogen ook tegen de bank?
Alvast bedankt. |
|