|
|
| Auteur |
Bericht |
Harm10
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 apr 2011 20:33 Onderwerp: Onherroepelijke toestemming? |
|
|
Ik ben niet juridisch geschoold. Nu heb ik via mijn werkgever formulieren ter ondertekening gekregen waarmee ik toestemming dien te geven voor een integriteitsonderzoek bij een vorige werkgever.
Op zich zit ik daar helemaal niet op te wachten maar dat terzijde.
In het formulier staat dat ik "onherroepelijke toestemming" geef.
Wat houdt dat exact in? Dat ik de toestemming nooit meer kan herroepen?
Zou dat juist niet iets moeten zijn van "tot nader orde"?
Graag enige uitleg indien mogelijk. |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 12 apr 2011 9:46 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je best naar het nut en de noodzaak van een dergelijk onderzoek mag vragen bij jouw werkgever. Ik ben niet van mening dat je zondermeer gehouden bent om daar je medewerking aan te verlenen. Het argument "Als je niets te verbergen hebt, kun je gewoon meewerken", vind ik persoonlijk het zwakste dat bestaat.
Met betrekking tot het woord onherroepelijk het volgende. Ik neem aan dat het onderzoek iets eenmaligs is. Er zal waarschijnlijk maar één onderzoek gehouden worden en niet elk jaar een nieuwe. Daarom geef jij eenmaal je toestemming. Het onherroepelijke karakter zit hem erin dat je je niet je toestemming kunt intrekken zodra het onderzoek op iets stuit waarvan jij liever had gehad dat het verborgen was gebleven. |
|
|
|
|
 |
Harm10
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 apr 2011 22:30 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Zou er dan echter niet moeten staan dat het iets eenmaligs is?
Nu staat er "Ik geef onherroepelijke toestemming om relevante gegevens te verstrekken" terwijl ik dan iets zou verwachten als "tot nader orde" of letterlijk "eenmalig".
En stel dat ik het niet teken kan dat gevolgen hebben voor mijn arbeidsverhouding? |
|
|
|
|
 |
|
|