|
Auteur |
Bericht |
Vierpunt
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 22 feb 2011 11:51 Onderwerp: status overeenkomst bij niet beeindigen partnerschap |
|
|
Wie helpt mij verder:
Een man en een vrouw hebben een overeenkomst gesloten tot beeindiging van hun geregistreerd partnerschap (met daarin afspraken over de gezamenlijke woning en kinderen). Na enkele jaren blijkt dat deze beeindiging niet is ingeschreven in de registers van de burgerlijke stand. Een gevolg daarvan is volgens mij dat het geregistreerd partnerschap niet is beeindigd. Wel is de overeenkomst in de tussenliggende jaren nageleefd.
Wat betekent dit nu voor de destijds gesloten overeenkomst?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
Klein
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 13:09 Onderwerp: |
|
|
Op grond van art. 1:80d lid 3 BW dient de verklaring te worden ingeschreven binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst. Dit is blijkbaar niet gebeurd, waardoor het geregistreerd partnerschap niet is beëindigd. De overeenkomst is n.m.m. in stand gebleven en kun je zien als een overeenkomst tussen twee partijen. Als er sprake is van een gemeenschap zullen schulden die tijdens deze periode zijn gemaakt gezamenlijk zijn en een ieder hoofdelijk aansprakelijk. Als er verder geen complicaties zijn zal praktisch het meest voor de hand liggen deze beëindigingsovereenkomst opnieuw overeen te komen en alsnog met een recente datum in te dienen bij de Ambtenaar van de Burgerlijke Stand |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 06 apr 2011 17:19 Onderwerp: |
|
|
Met als gevolg dat er sinds 1 januari sprake is van fiscaal partnerschap, omdat duurzaam gescheiden leven er niet meer voor zorgt dat er geen sprake is van fiscaal partnerschap. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|