|
Auteur |
Bericht |
MVerschuuren
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 31 mrt 2011 11:38 Onderwerp: Geschil met huisbaas |
|
|
Hallo,
ik heb op dit moment een geschil met mijn oud huisbaas. Het zit namelijk zo:
bij mijn studentenhuis, gelegen aan de Keizersgracht Eindhoven, was per contract afgesproken dat ik de huur aan de huisbaas voor het begin van de maand zou overmaken. Helaas heb ik, in verband met lage werkgelegenheid bij mijn part-time baan, het niet voor elkaar gekregen mijn huur voor 1 januari over te maken. Ik heb de huisbaas hier over gesproken en afgesproken dat ik zo snel mogelijk een deel zou overmaken. Januari was overigens sowieso mijn laatste maand, gezien ik in februari ben begonnen aan mijn afstudeerstage in Berlijn.
Dinsdag 18 januari heb ik 200 euro over gemaakt (huur bedraagt 380 euro in totaal), met de vraag of het resterende bedrag kon worden verrekent met mijn borg (350 euro voor lege kamer). Dit was helaas niet mogelijk en aan mij de vraag of ik het resterende bedrag binnen 3 dagen over kon maken. Wanneer ik hier niet aan zou voldoen zouden er 100 euro incassokosten aan verbonden zijn, die voor mijn rekening zouden komen. Ik heb hierop geantwoord dat het voor mij niet mogelijk was om het openstaande bedrag binnen 3 dagen over te maken en dat ik de incassokosten best wilde betalen, maar dat ik hiervoor wel een bewijs wilde zien. Ik was er namelijk van overtuigd dat de incassokosten niet zo hoog konden zijn. Deze kosten zijn uiteindelijk ingehouden van mijn borg.
Na lang aandringen kreeg ik 10 februari een rekening van 100 euro voor het inhuren van een adviseur. Na meerdere mailtjes en een uitgebreide brief aan de huisbaas heb ik enkel korte antwoorden via de mail gekregen, waarin zij niets uitleggen maar slechts vertellen dat ze gelijk hebben.
Weet iemand hoe ik deze zaak het beste kan aanpakken? Ik neem aan dat een verhuurder niet zomaar allerlei kosten in rekening kan brengen. Ook uitgebreide mailtjes en een duidelijk onderbouwde brief hebben niets geholpen. Ik heb het idee dat de huisbaas nu niets meer van zich laat horen in de hoop dat het geheel overwaait.
Met vriendelijke groet,
Martijn Verschuuren |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
MVerschuuren
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 31 mrt 2011 15:18 Onderwerp: |
|
|
Klopt, maar destijds heb ik geen antwoord meer ontvangen. Dacht dat het makkelijker zou zijn om het verhaal opnieuw samen te vatten, zodat mensen niet opnieuw het complete topic hoeven door te lezen. |
|
|
|
 |
|