Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 2:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen tot weinig werkzaamheden
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arjanb1970

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 29 mrt 2011 11:13    Onderwerp: Geen tot weinig werkzaamheden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Situatie
Ik ben sinds 01-11-1991 werkzaam bij mijn huidige werkgever, en door de juiste werkinstelling doorgegroeid naar mijn huidige functie (Functioneel SAP beheerder) en een goed salaris opgebouwd.
Na de implementatie van SAP in december 2005 ben ik verantwoordelijk geworden voor het functioneel beheer. Wat naar mijn weten inhoud dat je ook proactief verbeter voorstellen aandraagt. In de eerste 2 jaren waren er redelijk wat incidenten/aanpassingen die opgelost moesten worden waar ik dus zeker genoeg werkzaamheden uit kon halen.
Daarnaast heb ik ook diverse verbeteringen aangedragen aan de organisatie, maar de verantwoordelijke personen in de organisatie willen daar niet aan meewerken (ze vinden het goed zoals het nu gaat). Dit heb ik ook meerdere malen met mijn leidinggeven besproken en die steunde mij in het feit dat het zeker verbeteringen waren, maar dat de personen zelf verantwoordelijk waren en ik me er dus iets meer bij moest neerleggen. Ook gaf hij aan dat de directie ook op de hoogt is en dat er zeker naar de organisatie gekeken zou worden wat vast veranderingen zou opleveren zodat de personen wel actief naar proces verbeteringen moesten gaan kijken. Dit heb ik zelf ook wel met de directie besproken.
Maar inmiddels zit ik al 2 jaar eigenlijk niks te doen op mijn werk, aangezien er verder geen werkzaamheden zijn. Mijn leidinggeven heeft alleen de optie aangeboden om maar weer terug te gaan naar het magazijn (waar ik ooit begonnen ben) om zo in ieder geval wel bezig te zijn. Toen heb ik aangegeven dat ik daar niet echt op zit te wachten aangezien ik dat niet echt een oplossing vind.
Vervolgens meld mijn leidinggeven me ook dat het een natuurlijk iets is dat als je je werkzaamheden zo goed doet dat je op een punt komt dat je verder moet gaan een nieuwe uitdagende baan moet zoeken. Ook heeft hij aangegeven dat als ik een cursus wil doen deze wel zelf moet betalen, maar ik mag dan wel onder werktijd leren.
Ik ben 1.5 jaar geleden wel begonnen om naar een andere baan te zoeken (daar over ook openlijk met mijn leidinggevende gesproken) maar tot nu toe zonder resultaat.
Een probleem is namelijk ook dat ik mijn HBO diploma niet heb gehaald en aangezien de markt momenteel verzadigt is stellen nieuwe werkgevers dit vaak als eis.
Zelf vind ik eigenlijk ook niet dat het probleem bij mij ligt, aangezien ik er niet voor kies dat het systeem zo goed werkt, en dat er geen verbeterslagen plaats vinden waardoor ik geen werkzaamheden meer heb.
Ook ben ik al het laatste jaar meerdere keren ziek geweest en heeft de arbo arts ook gemeld aan mijn leidinggevende dat er motiverend en uitdagend werk aangeboden moet worden, maar dat is tot op heden niet gebeurt.
Zelf heb ik al alle opties aangeboden (outplacement, ontlagen worden met vergoeding, regeling treffen met een nieuwe werkgever) maar daar wordt niet aan meegewerkt.
In mijn laatste gesprek met mijn leidinggevende heb ik gevraagd of hij mee wil werken aan een mogelijkheid dat ik in een ander bedrijf een project (van 3 maanden) ga uitvoeren en dan onbetaald verlof neem zodat mijn huidige werkgever mij niet hoeft te betalen. Zo kan ik dan mijn werkervaring opdoen om zo meer kans op de arbeidsmarkt te maken. Maar daar wou hij niet aan meewerken en gaf aan dat ik mijn onzekerheid moet aanpakken en me in moet schrijven als ZZPer en ontslag moet nemen. Ik hou namelijk volgens hem mijn onzekerheid in stand.

Momenteel houd hij me aan het lijntje en zegt dat er werk aankomt (maar dat hoor ik al langere tijd) en zoekt hij steeds kleine klusjes om te doen, om me zo een beetje bezig te houden.

Welke stappen zou ik kunnen ondernemen?
Kan ik zelf een regeling afdwingen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2011 10:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jouw situatie is lastig en complex en een -strikt juridisch- antwoord is dan ook moeilijk te geven.

Recht op een cursus of het afdwingen van een cursus, lijkt me een onhaalbare kaart. Ik zie niet in waarom een werkgever daartoe gehouden zou zijn.

Recht op onbetaald verlof, of het afdwingen ervan, lijkt me ook lastig te realiseren. Op zichzelf mag een werkgever niet zonder gegronde redenen een verzoek tot verlof weigeren. Echter ik denk dat een werkgever vrij gemakkelijk een aantal argumenten kan bedenken om de rechter te overtuigen van het feit dat, ondanks de lage werkdruk, een zo lange verlofperiode onredelijk nadelig is voor de werkgever.

Het enige wat je kunt afdwingen is een ontslag. Kies je ervoor om je arbeidsovereenkomst te laten ontbinden door de kantonrechter dan maak je mogelijk aanspraak op een vergoeding. Je zult dan echter moeten aantonen dat de werkgever de oorzaak is van jouw ontbindingsverzoek. De rechter bepaalt de vergoeding naar rato van de verwijtbaarheid bij de werkgever.

Persoonlijk denk ik dat je in dat geval niet op een hele hoge vergoeding hoeft te rekenen, maar indien je in staat bent om jouw situatie als heel schrijnend te beschrijven, maak je kans op een hogere vergoeding.

Meer dan dit, kan ik er niet van maken...

Nota bene. Zonder te zeggen dat jouw situatie niet vervelend is, denk ik dat je je wel moet realiseren dat jouw werkgever nog redelijk netjes met jou omgaat. Er zijn ook werkgevers die hun "praktisch stilzittende" werknemers met de harde hand naar buiten bonjouren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds