Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Nefarious1986
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 9:27 Onderwerp: Tekst en Commentaar Strafvordering |
|
|
Hallo,
Ik heb een (misschien) merkwaardige vraag!
Voor mijn scriptie heb ik T&C Strafvordering als bron. (8e druk 2009)
Omdat ik weinig wist van de correcte manier van bronvermelden, heb ik in de bronvermelding het volgende gezet:
C.P.M. Cleiren & J.F. Nijboer, Tekst & Commentaar Strafvordering, Kluwer, 8e druk, 2009, p. 2326.
Dat is niet correct, er is immers een andere auteur die op deze pagina commentaar heeft gegeven. Ik heb het boek echter niet en in de plaatselijke rechten bibliotheek is het uitgeleend.
Kan iemand mij vertellen wie op pagina 2326 het commentaar geeft? Naam en voorletters is voldoende.
En is dan de correcte manier van bronvermelden in de noot:
P. Puk, in: C.P.M. Cleiren & J.F. Nijboer, Tekst & Commentaar Strafvordering, Kluwer, 8e druk, 2009, p. 2326.
En in de literatuurlijst:
P. Puk 2009
P. Puk, in: C.P.M. Cleiren & J.F. Nijboer, Tekst & Commentaar Strafvordering, Kluwer, 8e druk, 2009, p. 2326.
Klopt dit?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 12:56 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb je de Leidraad voor juridische auteurs?
In de noot zet je normaal gesproken "Puk 2009" (verkorte notatie), eventueel "Puk 2009, p. 2326" als het stuk van Puk bijv. p. 2320-2340 is. In de literatuurlijst:
Puk 2009
P. Puk, in: ....
Liefst ook nog de titel van het stuk van Puk, maar dat ligt hier misschien wat lastiger.
Zie de leidraad.
Om welk wetsartikel gaat het? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Nefarious1986
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 13:56 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Inmiddels heb je de Leidraad voor juridische auteurs?
In de noot zet je normaal gesproken "Puk 2009" (verkorte notatie), eventueel "Puk 2009, p. 2326" als het stuk van Puk bijv. p. 2320-2340 is. In de literatuurlijst:
Puk 2009
P. Puk, in: ....
Liefst ook nog de titel van het stuk van Puk, maar dat ligt hier misschien wat lastiger.
Zie de leidraad.
Om welk wetsartikel gaat het? |
Ja de leidraad heb ik inmiddels, bedankt
Het gaat om artikel 5 EVRM.
En ik had inderdaad gelezen dat je normaal gesproken de titel vermeldt, maar dat lijkt me hier niet van toepassing, van titel is immers geen sprake! |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 14:14 Onderwerp: Re: Tekst en Commentaar Strafvordering |
|
|
Nefarious1986 schreef: | Hallo,
Ik heb een (misschien) merkwaardige vraag!
Voor mijn scriptie heb ik T&C Strafvordering als bron. (8e druk 2009)
Omdat ik weinig wist van de correcte manier van bronvermelden, heb ik in de bronvermelding het volgende gezet:
C.P.M. Cleiren & J.F. Nijboer, Tekst & Commentaar Strafvordering, Kluwer, 8e druk, 2009, p. 2326.
Dat is niet correct, er is immers een andere auteur die op deze pagina commentaar heeft gegeven. Ik heb het boek echter niet en in de plaatselijke rechten bibliotheek is het uitgeleend.
Kan iemand mij vertellen wie op pagina 2326 het commentaar geeft? Naam en voorletters is voldoende.
En is dan de correcte manier van bronvermelden in de noot:
En in de literatuurlijst:
P. Puk 2009
Klopt dit?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite! |
In T&C Rechtsvordering (dat toevallig voor m'n neus ligt) lees ik op pagina IV:
"Aanbevolen citeerwijze:
Auteur 2010, (T&C Rv), art. 1 Rv, aant. 1"
Ik neem aan dat er voor Sv een soortgelijke "aanbevolen citeerwijze" is. |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 14:21 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad wat Lawyer zegt: er zijn boeken die zelf aangeven hoe er geciteerd dient te worden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 14:50 Onderwerp: |
|
|
Nefarious1986 schreef: | Het gaat om artikel 5 EVRM. |
Het commentaar op art. 5 EVRM is geschreven door De Vocht.
Volgens mij is dit meer dan één pagina, dus ik zou in de literatuurlijst hetzij alle pagina's met betrekking tot het commentaar op art. 5 EVRM vermelden, hetzij geen pagina's. In de noot in je tekst verwijs je naar "De Vocht 2009, p. 2326".
Het gaat om D.L.F. de Vocht, zie hier.
Quote: | En ik had inderdaad gelezen dat je normaal gesproken de titel vermeldt, maar dat lijkt me hier niet van toepassing, van titel is immers geen sprake! |
Het lijkt me dat je vermeldt dat het om de aantekening bij art. 5 EVRM gaat (wat dus ook de aanbevolen citeerwijze lijkt te zijn). Maar De Vocht doet het zo te zien zelf weer wat anders (commentaar bij art. 5 t/m 8, door haarzelf en Spronken). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|