|
Auteur |
Bericht |
zzzdavid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 16:49 Onderwerp: het boek: de kern van het ondernemingsrecht |
|
|
In het boek de kern van het ondernemingsrecht (2005) wordt er uitgegaan van een (in de tweede Kamer) aangenomen wetsvoorstel met nieuwe bepalingen in BW7......art. 7:800 ev.....over nieuwe persoonsvenootschappen (stil en openbare vennootschappen)...uit de Kamerstukken 31 058
die destijds nieuwe bepalingen staan niet in BW7 ......zo, ik ga er vanuit dat het boek hopeloos verouderd is.
klopt dat?
dave |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 16:55 Onderwerp: |
|
|
Nee, het boek is zijn tijd ver vooruit. Het wetsvoorstel ligt nog altijd bij de Eerste Kamer:
Quote: | Het voorstel (EK 28.746, A) is op 25 januari 2005 met algemene stemmen aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamercommissie voor Justitie heeft op 7 mei 2007 de nadere memorie van antwoord ontvangen en op 22 december 2009 besloten de bespreking van de nadere procedure aan te houden totdat het plenair gezamenlijk behandeld kan worden met de Invoeringswet (31.065) en het wetsvoorstel 31.058. |
_________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
zzzdavid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 25 mrt 2011 17:20 Onderwerp: |
|
|
Ronald78 schreef: | Nee, het boek is zijn tijd ver vooruit. Het wetsvoorstel ligt nog altijd bij de Eerste Kamer:
|
Okay. Prima. En thnx!
De nieuwe titel [in Boek 7] vervangt de huidige negende titel van Boek 7A van het Burgerlijk Wetboek die betrekking heeft op de maatschap, en van de derde titel van het Eerste Boek van het Wetboek van Koophandel, waarin de vennootschap onder firma en de commanditaire vennootschap geregeld zijn.
Ik hoop nu dat we straks het wetsvoorstel met de nieuwe bepalingen mee naar de tentamen mogen brengen! |
|
|
|
 |
|