|
Auteur |
Bericht |
Wilhel111
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 mrt 2011 19:27 Onderwerp: smaad en/ of chantage? |
|
|
Op verzoek van vriendin, topic vraag verwijderd,
Johan
Laatst aangepast door Wilhel111 op zo 27 mrt 2011 11:37, in totaal 3 keer bewerkt |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 mrt 2011 20:21 Onderwerp: |
|
|
Ik laat de echtscheidingsperikelen even voor wat ze zijn. Als ik het goed begrijp is er een strafbaar feit gepleegd en dreigt haar ex dit feit bekend te maken.
Als ik je vriendin was zou ik mij niet laten chanteren en dan de gevolgen maar dragen. De vraag is of zij schuld heeft aan het oplichten van de verzekering? Dat is zo lastig te beoordelen. Het feit dat haar ex de opdracht gaf wil nog niet zeggen dat het buiten haar om gegaan is. Wist zij er van? Was het een gezamenlijke auto? Heeft zij ook de vruchten er van geplukt etc? De kans bestaat dat de verzekeringsmaatschappij aangifte doet als zij kennis krijgen van de zaak en dan is het aan de politie het uit te zoeken. |
|
|
|
 |
Wilhel111
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 mrt 2011 23:12 Onderwerp: |
|
|
LM schreef: | Ik laat de echtscheidingsperikelen even voor wat ze zijn. Als ik het goed begrijp is er een strafbaar feit gepleegd en dreigt haar ex dit feit bekend te maken.
Als ik je vriendin was zou ik mij niet laten chanteren en dan de gevolgen maar dragen. De vraag is of zij schuld heeft aan het oplichten van de verzekering? Dat is zo lastig te beoordelen. Het feit dat haar ex de opdracht gaf wil nog niet zeggen dat het buiten haar om gegaan is. Wist zij er van? Was het een gezamenlijke auto? Heeft zij ook de vruchten er van geplukt etc? De kans bestaat dat de verzekeringsmaatschappij aangifte doet als zij kennis krijgen van de zaak en dan is het aan de politie het uit te zoeken. |
Hoi,
als eerste bedankt voor uw reactie.
Truus wist ervan, dat haar man de opdracht aan zijn familielid gaf, om de auto in brand te steken. Het gaat inderdaad om een gezamelijke auto, maar stond wel op haar naam, omdat haar man in de schuldsanering zat(zit). En ja, zij heeft de vruchten er ook van geplukt.
Hopende u hiermee verder van dienst te zijn geweest.
Alvast bedankt voor uw volgende reactie,
Johan |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 mrt 2011 9:37 Onderwerp: |
|
|
Stel dat haar ex dit inderdaad gaat melden aan verzekeringsmaatschappij en gaan er vermoedelijk twee trajecten lopen.
1. Men zal vermoedelijk aangifte doen van een strafbaar feit bij de politie (in de regel gebeurt dit standaard). Er zijn meerdere strafbare feiten aan de hand: oplichting, valsheid in geschrifte en brandstichting. Dit zijn stuk voor stuk forse feiten. De politie zal de zaak dan in onderzoek nemen en vanzelf bij je vriendin uitkomen om haar te horen als verdachte. Of dit uiteindelijk tot een veroordeling leidt is zo niet te zeggen, daar gaat een rechter over. Het zal er van afhangen of het bewijs rond komt. Een eventuele straf hangt af van de ernst en de rol van uw vriendin in het geheel. Ook zal meespelen of zij al vaker is veroordeeld voor strafbare feiten. De rechter kan daarnaast ook bepalen dat de schade vergoed moet worden (voorzover dit niet al, zie punt 2, op een andere manier is geregeld).
2. Men zal proberen de ten onrechte uitgekeerde schadevergoeding te verhalen op uw vriendin. Ik vermoed dat de verzekering op haar naam stond en uw vriendin dus zullen zij zich in eerste instantie tot haar wenden. Verder moet zij er rekening mee houden dat de verzekeringsmaatschappij haar naam zal doorgeven aan andere verzekeringsmaatschappijen t.b.v. de "zwarte lijst". Dit kan tot gevolg hebben dat zij voor een bepaalde periode geweigerd wordt als klant. |
|
|
|
 |
|