lassie22
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 11 mrt 2011 15:47 Onderwerp: Declaratiegeschile advocaat (zakelijk) |
|
|
Ik heb een declaratiegeschil met een advocaat. We hadden een schriftelijke prijsafspraak, waarin duidelijk een maximum prijs op staat en voor welke werkzaamheden (in dit geval conclusie van antwoord). Ik heb ook (zakelijk) heel duidelijk en nadrukkelijk enkel daarvoor opdracht gegeven, omdat ik weet hoe veel advocaten hier vaag ik kunnen zijn en daarom gewoon onzinnige andere facturen sturen, waaruit (ook in dit geval) niet blijkt welke werkzaamheden deze precies zijn (ook in zogenaamde specificaties niet). Deze advocaat had dus ook andere facturen gestuurd, waar ik niet om had gevraagd, ondanks de duidelijke schriftelijke prijsafspraak. Voor alle duidelijkheid: ik heb nimmer te veel gebeld of gemaild of wat dan ook. Enkel de opdracht gemaild en akkoord gegeven op de conclusie van antwoord. Ondanks de prijsafspraak van max. 600,- excl. 8% kantoorkosten, had hij daarna schijnbaar (en niet naar het juiste adres ook nog, waardoor ik ze pas een half jaar later per email kreeg) meer facturen gestuurd en wel tot een totaalbedrag van maar liefst zeker 1200,-! Ik heb een protest ingediend bij deze advocaat en we kwamen er niet uit en toen dus naar de raad v. advocaten en daar kwamen we er ook niet uit en nu zou ik naar de advocatengeschillencommissie moeten en dat kost maar liefst bijna 400,-en daarboven op zou ik het gevorderde bedrag van 1200,- ook nog eens moeten storten, wat ik niet heb en wat ik ook niet zou hoeven betalen. Dus ik zit met een dilemma. Hoe kan ik dit verder oplossen? Of moet ik die advocaat maar naar een incassoburo laten gaan om dit verder op te lossen en dan vervolgens via de rechter? Bedankt voor uw advies. |
|