DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 10:34 Onderwerp: |
|
|
Je hebt geen advocaat nodig die verstand heeft van computers, maar een advocaat die verstand heeft van consumentenkoop. Gelukkig zijn daar behoorlijk veel meer advocaten van... ;-)
Ik vraag me af of je überhaupt nu al een advocaat nodig hebt. Over het algemeen kun je met informele trajecten via hoofdkantoren van winkeliers, leveranciers en/of fabrikanten uiteindelijk je wel gelijk halen. Dat zijn trajecten waarbij je inderdaad geduld moet betrachten, maar ook trajecten die nog altijd vele malen sneller verlopen en veel en veel goedkoper zijn dan een juridische procedure!
Op dit forum is heel veel te vinden over jouw rechten bij consumentenkoop, non-conformiteit, garantie etcetera.
In het kort komt het er op neer dat een garantie in Nederland niet na enkel verloop van tijd kan vervallen. Een product moet zo lang meegaan als je er in redelijkheid van mag verwachten.
Enige voorwaarde is dat je als koper na 6 maanden moet kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk om een "slecht" product gaat. In jouw geval zal dat niet heel erg moeilijk zijn, daar de fabrikant pas geleden nog gerapeerd heeft, en daarmee feitelijk de schuld op zich heeft genomen voor wat betreft de defecten.
Kortom, met een beetje zoekwerk op internet en dit forum, kun je zelf relatief eenvoudig met goede argumenten de verkoper bewegen tot nieuwe reparatie, dan wel vervanging. |
|