|
|
| Auteur |
Bericht |
Sentja
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:21 Onderwerp: Laptop terug krijgen |
|
|
Geachte mede forumleden,
Een maand of 3 geleden heb ik aan mijn (inmiddels ex-) vriendin mijn oude laptop gegeven met de mededeling dat zij deze mag hebben. Nu is onze relatie een week of 3 geleden verbroken en ik wil mijn laptop graag terug. Ik kan er namelijk een familielid nog erg blij mee maken.
Omdat ik hem gegeven heb, en gezegd heb dat ze hem mag houden, heb ik mij toen wellicht klem gepraat om hem nu terug te vorderen.
Waar kan ik op rekenen? Ik wil de laptop echt graag terug hebben. Heb ik hier nog recht op?
Groeten,
Joost |
|
|
|
|
 |
Sentja
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:22 Onderwerp: |
|
|
Vergeten te vermelden: Ze wil hem niet terug geven.
"Je hebt hem gegeven, dus je krijgt hem niet terug" |
|
|
|
|
 |
NickV
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:26 Onderwerp: Re: Laptop terug krijgen |
|
|
| Sentja schreef: | Geachte mede forumleden,
Een maand of 3 geleden heb ik aan mijn (inmiddels ex-) vriendin mijn oude laptop gegeven met de mededeling dat zij deze mag hebben. Nu is onze relatie een week of 3 geleden verbroken en ik wil mijn laptop graag terug. Ik kan er namelijk een familielid nog erg blij mee maken.
Omdat ik hem gegeven heb, en gezegd heb dat ze hem mag houden, heb ik mij toen wellicht klem gepraat om hem nu terug te vorderen.
Waar kan ik op rekenen? Ik wil de laptop echt graag terug hebben. Heb ik hier nog recht op?
Groeten,
Joost |
Als je hebt gezegd dat ze de laptop mag hebben, moet jij je hier natuurlijk aan houden. Anders had je moeten zeggen, je mag de laptop lenen maar wil deze terug krijgen wanneer ik daar om vraag. |
|
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:40 Onderwerp: Re: Laptop terug krijgen |
|
|
| NickV schreef: | | Sentja schreef: | Geachte mede forumleden,
Groeten,
Joost |
Als je hebt gezegd dat ze de laptop mag hebben, moet jij je hier natuurlijk aan houden. Anders had je moeten zeggen, je mag de laptop lenen maar wil deze terug krijgen wanneer ik daar om vraag. |
Weet niet in welke wet het geregeld is maar is het niet zo dat elke gift in een relationele sfeer na beëindiging van de relatie terug gegeven moeten worden? |
|
|
|
|
 |
NickV
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:48 Onderwerp: |
|
|
| Ik neem aan dat er geen sprake was van en gemeenschap van goederen. hierdoor gelden de wettelijke bepalingen daarvoor dus niet. Ook in artikel 7:175 t/m 7:188 BW staat niks over het tenietgaan van de schenking wanneer een relatie uit gaat. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:57 Onderwerp: Re: Laptop terug krijgen |
|
|
| theod schreef: | | Weet niet in welke wet het geregeld is maar is het niet zo dat elke gift in een relationele sfeer na beëindiging van de relatie terug gegeven moeten worden? |
Zeker niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Sentja
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 15:28 Onderwerp: |
|
|
| Dus ik kan het schudden...? |
|
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 16:49 Onderwerp: |
|
|
Het aloude spreekwoord "eens gegeven blijft gegeven" zal hier opgaan.
Ù heeft het uit vrije wil gegeven.
Zij is rechtmatig eigenaar geworden.
Het enige wat u kunt proberen is het netjes vragen.. |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 90 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 18:09 Onderwerp: |
|
|
Uw ex-vriendin mag vrijelijk bepalen of zij haar eigendomsrecht op de laptop terug wil overdragen.
Je kunt het dus schudden! |
|
|
|
|
 |
|
|