|
Auteur |
Bericht |
geerdt
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 feb 2011 18:45 Onderwerp: incasso belastingdienst |
|
|
Mijn vriendin heeft een kwijtschelding aangevraagd over de gemeentelijke belastingen. Dit is om de een of andere reden mislukt (de gemeente beweert geen aanvraag te hebben gekregen).
Nu is de aanslag van 460 euro uitgegroeid tot ca. 620 euro. De gemeente heeft een incassobureau in de arm genomen en er is een deurwaarder geweest. Ik vermoed dat er dubbele incassokosten zijn berekend. Is hier sprake van en kan dit worden aangevochten?
De beambte bij het gemeentelijk belastingkantoor wierp mij verder de term publiekrechtelijke kosten vervolging voor de voeten. Er is van alles te vinden over incassokosten op het internet, maar de schuldeiser is een overheidsinstantie dus ik neem aan dat dit geen 'civiel recht' is. Ik ben geen jurist en zie nog niet wat we er aan kunnen doen. Is het een goed idee om naar de rechter te stappen om tot redelijke incassokosten te komen, een betalingsregeling in termijnen te treffen en verdere kosten te voorkomen? |
|
|
|
 |
AnoniemM
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 feb 2011 17:56 Onderwerp: Overleg |
|
|
Vaak staat er op de aanslag, dat bezwaar/verzoek om kwijtschelding geen uitstel van betaling oplevert, dus dat argument kun je helaas niet gebruiken.
Als je bewijs van verzending van het bezwaarschrift/verzoek hebt, kun je vragen aan de gemeente alsnog formeel te besluiten op dat bezwaarschrift, uit coulance-overwegingen.
Als laatste zou ik eerst gewoon met de gemeente in overleg gaan over een betalingsregeling, voordat je allemaal extra kosten maakt. |
|
|
|
 |
silvio5
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 11:02 Onderwerp: |
|
|
Geerdt het beste wat je nu kan doen is contact opnemen met een incassobureau die hier meer over weet, of juist een incassobureau site opzoeken waar meer informatie zit over deze probleem.
Maar volgens kan het niet kloppen dat ze de kosten verdubbelen ze kunnen het wel verhogen omdat het tot de punt is gekomen dat een deurwaarder langs is gekomen. |
|
|
|
 |
silvio5
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 04 mrt 2011 11:09 Onderwerp: |
|
|
Geerdt het beste wat je nu kan doen is contact opnemen met een incassobureau die hier meer over weet, of juist een incassobureau site opzoeken waar meer informatie zit over deze probleem.
Maar volgens kan het niet kloppen dat ze de kosten verdubbelen ze kunnen het wel verhogen omdat het tot de punt is gekomen dat een deurwaarder langs is gekomen. _________________ Incassobureaus |
|
|
|
 |
|