MJFer
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 feb 2011 20:07 Onderwerp: Overeenkomst met monteur |
|
|
Ik heb een defect huishoudelijk apparaat, waarvan de fabrieksgarantie al verlopen is. Ik heb eerst op eigen kosten een lokale monteur laten komen en die constateerde een defect, dat eigenlijk niet mag voorkomen na 3 jaar. Ik heb Verkoper daarna gewezen op de wettelijke garantie en verzocht het apparaat te repareren. Voorbeeldbrief van consuwijzer gebruikt.
Vervolgens heeft Verkoper contact met mij opgenomen en aangegeven dat Fabrikant weer contact met mij zou opnemen om het apparaat te inspecteren en eventuele problemen op te lossen. Tijdens dat gesprek heb ik nog aangegeven dat ik met Fabrikant geen overeenkomst heb (gelezen op Consuwijzer), maar Verkoper gaf (zeer geirriteerd)aan dat de Fabrikant namens hem zou komen.
Fabrikant heeft daarna contact met mij opgenomen en aangegeven dat dat gebeurde namens Verkoper. In dat gesprek hadden zij mijn gegeven ook paraat. Tijdens gesprek is een afspraak gemaakt en een monteur is langsgekomen. Deze constateerde hetzelfde gebrek als de lokale monteur en heeft de machine ter plekke gerepareerd. So far so good, .... totdat de monteur een bon van enkele honderden euro's uitschreef en verzocht om te betalen, terwijl ik in de veronderstelling verkeerde dat Fabrikant kwam om, de aan Verkoper gerapporteerde problemen, kosteloos op te lossen.
Lang verhaal (excuus), maar nu mijn kortere vraag:
Is er door het maken van een afspraak, door Fabrikant geïnitieerd, een overeenkomst tussen mij en Fabrikant ontstaan, waaruit ook een betalingsverplichting volgt? |
|