Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 1:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Riji instruteur wil extra geld
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
abati

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 21:18    Onderwerp: Riji instruteur wil extra geld Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,

na een pakket te hebbe ingekocht van 20 lesse met 2 x afrijde voor een vaste totaal prijs. Beweert nu mijn instructeur dat ik extra geld moet betalen voor het afrijden, omdat de prijzen zijn veranderd. ik heb het pakketje 8 maande geleden ingekocht en hij beweert dat het 1 jaar gelede is en dat ik toch extra moet betalen.

Ik denk dat niet mogelijk is, omdat de nieuwe prijzen voor de nieuwe leerlingen geld.

Mijn vraag is of dit wel kan. ik hoop dat jullie mij hier een advies over kunne geven.

Gegroet, Abati
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Koekepeertje

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HHs

BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag Abati,

In jullie overeenkomst (waarschijnlijk mondeling) is het een en ander afgesproken. Indien het voorbehouden van prijswijzigingen destijds jullie gespreksonderwerp was heeft hij gelijk. In het geval dat jullie het er niet over hebben gehad heeft hij geen recht op extra geld.

De vraag is alleen of het jou niet zal benadelen als je hem niet geeft waar hij of zij recht op denkt te hebben. In twijfelgevallen kunnen ze er wel eens voor zorgen dat je je rijbewijs toch krijgt omdat je misschien met lessen vele malen beter reed dan met het afrijden bijvoorbeeld.

Ik zou in een gesprek duidelijk maken dat je hem toch enigzins tegemoet wilt komen uit begrip en niet omdat jullie dat af hebben gesproken. In ieder geval het proberen op te lossen voordat je extra kosten en een hoop stress krijgt. Ik zou je geld wel veiligstellen door te zeggen dat je pas weer met afrijden kan betalen. Anders is ie straks failliet aangezien hij om een paar centjes zijn risico niet wilt dragen...
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat onhandig, twee keer dezelfde vraag met twee iets afwijkende antwoorden.
Even verzamelen maar.

http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/182947/highlight//#182947

Laurens02 schreef:
Als inderdaad het pakket dat je kocht een totaalprijs was voor lessen én 2x afrijden, zou je in principe niet hoeven bijbetalen.

Het kan wel zijn dat in de algemene voorwaarden hierover iets gezegd wordt, bijvoorbeeld dat prijswijzigingen bij het CBR worden doorberekend of dat het pakket maar een bepaalde tijd geldig is. Je kunt de algemene voorwaarden vaak terugvinden achterop het briefpapier van je rijschool of je hebt ze gekregen bij het kopen van het pakket.

Als er niets in de algemene voorwaarden staat hierover (of er zijn geen algemene voorwaarden) dan hoef je niet bij te betalen.

Dan kan die andere op slot. Wink
abati

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

oww, ik heb nooit een materiaal ontvangen of gekregen waarin de algemen voorwaarde staan van de rijschool, en tijdens de koopovereenkomst is dit mij ook nooit verteld.

Maar betekent dit dat wanneer mijn rijinstruteur hier nog steeds niet mee eens is, ik hem kan aanklagen zonder problemen...
hilde12

Leeftijd: 125
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar zou je hem voor willen aanklagen?
het enige wat je kunt doen is niet betalen..
abati

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als ik niet het extra bedrag betaal voor het afrijden, wil hij 1 les in mindering brengen
hilde12

Leeftijd: 125
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 15:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou als ik u was eerst de overeenkomst bekijken die u getekend heeft.
Daar staat vast een regeltje op, zoiets van "de algemene voorwaarden zijn bekend".
Als dit er staat en in de voorwaarden staat dat prijswijzigingen achteraf betaald moeten worden, dan zult u toch moeten betalen.

Staat dit er niet, dan heeft de rijschool geen grond om deze prijswijziging door te berekenen.
abati

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb nooit een overeenkomst getekend bij mijn rijschool, dat is nooit aan bod gekomen. Hij heeft niks verteld over mogelijke prijswijzigingen, en tot zover heb ik ook niks getekent.
Koekepeertje

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HHs

BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat dacht ik wel. De meeste rijscholen zijn tegenwoordig een eenmansbedrijf of meerdere mensen onder 1 vlag werkend voor zichzelf. Dat je je geld toevertrouwt aan zo iemand is wel een beetje te goedgelovig. Doe bij elke 10 euro aan een ander geven voortan vragen om een klein tekstje met een krabbel vragen. Als de anders n eits van plan is zal hij het gewoon doen ook. Zie het als een dure les.... Of gebruik zijn tactiek tegen hem....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds