|
Auteur |
Bericht |
elveryle
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 15:24 Onderwerp: Tatoeage na 12 dagen verdwenen. Geld Terug?? |
|
|
Ik zal het zo kort en duidelijk mogelijk proberen te houden.
Mijn vriendin heeft op 14-02-11 een tatoeage achter haar oor laten zetten.
Vandaag is het 26-02-11 en de tatoeage is zo goed als volledig verdwenen, er staat alleen nog een stukje omtreklijn van wat een "vol" hartje is geweesd.
Ze heeft telefonisch contact gehad met de tattoo shop waarbij er zelfs toegegeven is dat het niet voor het eerst was dat dit gebeurd bij de betreffende persoon. Maar als tattoo shop weigeren ze het geld terug te geven en zeggen alleen een nieuwe tatoeage door één van hun andere tatoeërders aan te kunnen bieden. Is er niks wat we hier zouden kunnen proberen om het geld terug te eisen aangezien mijn vriendin geen vertrouwen meer in de tattoo shop heeft?
Alvast bedankt voor je hulp.
Elveryle Jansen |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 15:29 Onderwerp: |
|
|
Heeft je vriendin op andere plekken op haar lichaam tatoeages die wel gewoon blijven zitten? |
|
|
|
 |
elveryle
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 15:43 Onderwerp: |
|
|
Dit is haar eerste tatoeage nota bene. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 15:47 Onderwerp: |
|
|
Jet schreef: | Heeft je vriendin op andere plekken op haar lichaam tatoeages die wel gewoon blijven zitten? |
Waarom?
Er is toch een prestatie geleverd die niet voldoet. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 16:43 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Jet schreef: | Heeft je vriendin op andere plekken op haar lichaam tatoeages die wel gewoon blijven zitten? |
Waarom?
Er is toch een prestatie geleverd die niet voldoet. |
Als haar lichaam de inkt niet ingekapseld heeft, zoals normaal de bedoeling is en de inkt gewoon via de poriën het lichaam heeft verlaten, weet ik zo net nog niet of de tatoeëerder dan aansprakelijk is. |
|
|
|
 |
elveryle
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 18:38 Onderwerp: Re: Tatoeage na 12 dagen verdwenen. Geld Terug?? |
|
|
elveryle schreef: | Ik zal het zo kort en duidelijk mogelijk proberen te houden.
Mijn vriendin heeft op 14-02-11 een tatoeage achter haar oor laten zetten.
Vandaag is het 26-02-11 en de tatoeage is zo goed als volledig verdwenen, er staat alleen nog een stukje omtreklijn van wat een "vol" hartje is geweesd.
Ze heeft telefonisch contact gehad met de tattoo shop waarbij er zelfs toegegeven is dat het niet voor het eerst was dat dit gebeurd bij de betreffende persoon. Maar als tattoo shop weigeren ze het geld terug te geven en zeggen alleen een nieuwe tatoeage door één van hun andere tatoeërders aan te kunnen bieden. Is er niks wat we hier zouden kunnen proberen om het geld terug te eisen aangezien mijn vriendin geen vertrouwen meer in de tattoo shop heeft?
Alvast bedankt voor je hulp.
Elveryle Jansen |
|
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 19:39 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ...waarbij er zelfs toegegeven is dat het niet voor het eerst was dat dit gebeurd bij de betreffende persoon. |
Ik dacht dat het daar om jouw vriendin ging. Dan wordt het een ander verhaal. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 20:35 Onderwerp: |
|
|
Ik zeg: even langs het juridisch loket en advies vragen of via hen doorverwijzing naar een advocaat. Lijkt om wanpresratie te gaan. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 27 feb 2011 12:38 Onderwerp: |
|
|
Je kunt je geld terugvragen. Hier lijk je recht op te hebben, aangezien niet geleverd is waarvoor je vriendin wel heeft betaald. Om je geld terug te vragen moet je de overeenkomst ontbinden.
Je kunt ook nakoming vorderen. Dus de tato opnieuw laten zetten c.q. laten herstellen zonder dat je opnieuw hoeft te betalen. |
|
|
|
 |
Koekepeertje
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: zo 27 feb 2011 13:09 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij dat ze de mogelijkheid hebben om hun gebrek te corrigeren. Een advocaat is duurder dan die kleien tattoo en zal ook eerst proberen samen eruit te komen. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: zo 27 feb 2011 13:48 Onderwerp: |
|
|
Koekepeertje schreef: | Lijkt mij dat ze de mogelijkheid hebben om hun gebrek te corrigeren. Een advocaat is duurder dan die kleien tattoo en zal ook eerst proberen samen eruit te komen. |
Quote: | ...Maar als tattoo shop weigeren ze het geld terug te geven en zeggen alleen een nieuwe tatoeage door één van hun andere tatoeërders aan te kunnen bieden... |
Die mogelijkheid wordt ze ook geboden, echter is het vertrouwen in alle tatoeëerders uit die shop blijkbaar verdwenen.
Ik zou gewoon op hun aanbieding in gaan en gelijk ook afdwingen dat de her-inkleuring over twee maanden bij de prijs inbegrepen is. Het is heel logisch dat het lichaam een niet lichaamseigen stof probeert af te stoten en zo kunnen er lichte vlekken in de tatoeage ontstaan die na een maand of twee weer netjes opgevuld dienen te worden door de kunstenaar zonder het vragen van een meerprijs.
Tenzij in de overeenkomst heel duidelijk staat dat voor her-inkleuring na twee maanden een klein (€ 25,00) bedrag neergeteld dient te worden. Maar daar moet je dan van te voren wel van op de hoogte zijn gebracht. Zou niet netjes zijn als je dit achteraf te weten komt.
Maar hun aanbieding richting je vriendin is heel netjes op dit punt van het probleem. |
|
|
|
 |
|