|
Auteur |
Bericht |
patriciavanonselen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 15:28 Onderwerp: Vaste aanstelling of niet? |
|
|
Ik ben sinds 1 maart 2009 in dienst bij een bakkers bedrijf als winkel medewerkster. Ik heb na een half jaar werken ( 1 september 2009 )een verlenging van een half jaar gekregen( 1 maart 2010 ) daarna een verlenging van een jaar ( 1 maart 2011 ) Ik heb tot op heden nog niks gehoord van mijn baas of ik nu een vaste aanstelling heb of niet.
Wie kan mij vertellen of ik nu stilzwijgend een vaste aanstelling heb??????
Alvast bedankt Patricia van Onselen |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 16:11 Onderwerp: |
|
|
Je mag er vanuit gaan dat je contract nu verlengd is voor onbepaalde tijd. Echter wel met dezelfde voorwaarden als je laatste tijdelijke contract.
Het is handig als je aan kan tonen dat je na de laatste dag van je laatste contract gewerkt hebt. Een loonstrookje b.v is nu cruciaal. Als het nergens terug te vinden is en je baas bemerkt zijn vergissing, zal jij met bewijzen moeten komen dat je wel degelijk gewoon gewerkt hebt. Of getuigenverklaringen van collega's daar ook onder vallen weet ik niet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 16:44 Onderwerp: |
|
|
Je dienstverband is stilzwijgend verlengd, en als ik goed tel gaat het nu om de vierde arbeidsovereenkomst. Even aangenomen dat er geen CAO van toepassing is die anders bepaalt, heb je nu een vaste baan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
patriciavanonselen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 19:44 Onderwerp: |
|
|
Ik wacht inderdaad even op mijn salaris en loonstrook |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 22:50 Onderwerp: |
|
|
Jet schreef: | Het is handig als je aan kan tonen dat je na de laatste dag van je laatste contract gewerkt hebt. Een loonstrookje b.v is nu cruciaal. Als het nergens terug te vinden is en je baas bemerkt zijn vergissing, zal jij met bewijzen moeten komen dat je wel degelijk gewoon gewerkt hebt. Of getuigenverklaringen van collega's daar ook onder vallen weet ik niet. |
Alles kan tot bewijs dienen, dus ook getuigenverklaringen. De kans dat de werkgever zal ontkennen dat TS na 1 maart heeft doorgewerkt lijkt mij slechts een theoretische. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 21 mrt 2011 11:07 Onderwerp: |
|
|
De CAO Bakkersbedrijf is algemeen verbindend verklaard. Ik kan daarin echter geen bepaling terugvinden die gaat over de opvolgende arbeidsovereenkomsten.
Het lijkt er dan op dat je met recht kan stellen dat je nu een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt. |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 mrt 2011 15:00 Onderwerp: |
|
|
Een brainwave: is er behalve een loonstrook niet iets anders dat als bewijs kan dienen? Een logboek, tekenen voor leveranciers, wat dan ook dat je hebt afgetekend? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 24 mrt 2011 15:42 Onderwerp: |
|
|
Misschien een simpele vraag, maar heb je het al aan je baas gevraagd?
Waarom al die moeite doen als het antwoord zo voor de hand ligt  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 24 mrt 2011 15:49 Onderwerp: |
|
|
ouwe sloeber schreef: | Een brainwave: is er behalve een loonstrook niet iets anders dat als bewijs kan dienen? Een logboek, tekenen voor leveranciers, wat dan ook dat je hebt afgetekend? |
De werkgever gaat zoiets echt niet ontkennen... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|