vuurinavond
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 20 feb 2011 16:29 Onderwerp: wat is een legaal kampvuurtje? |
|
|
wat is een legaal kampvuurtje?
Om even de situatie te beschrijven zal ik even en kort verhaaltje vertellen.
toen we nog jong waren, hadden we achter een dijk,in tussen bomen, en aan water,een plek gevonden waar we mooi een hut van konden maken. we zijn vaak naar die plek geweest en hebben daar wat vuurtjes gestoken, beschutting gemaakt enzo.
maar ondertussen groeien we en hebben we de 16 jaar bereikt, we komen er nog wel vaak, om gewoon een gesprek te voeren, maar verbouwen er niet veel meer.
we hebben weleens een kampvuurtje gehouden daarzo, dat is al enkele maanden geleden, maar dan zaten we op de grond.
dit hebben we erg leuk gevonden, waardoor mijn vriend op het idee kwam weer kampvuurtjes te houden.
alleen zit het niet lekker op de grond, dus wisten we dat we wat zitplekken moesten maken.
dus vervolgens hebben we een plekje uitgekozen
- daar een mooie "steencircel" gemaakt.
- wat bomen ondersteund met stenen om op te zitten
- en 2 balken getimmerd om op te zitten.
die avond, zitten we daar met z'n 8en mooi op de bankies bij het kampvuurtje, het was niet gevaarlijk, want het was geen extreem hoog vuur, en takken waren daar echt wel 4meter vandaan.
plotseling roept er iemand: stop politie!
dus na een gesprek met hem te hebben gehad, kwam het erop neer dat er geen kampvuur gemaakt mag worden, waar dan ook.
ik heb natuurlijk over gehaald om te laten zien hoe veilig we bezig waren, maar dat werkte niet, we moesten het vuur uitmaken.
dat was zon beetje het verhaal
------------------------------------------------------------------------
we zitten dus met het probleem dat je niet zomaar een kampvuurtje mag maken. Dit willen we toch erg graag, en willen het daarom legaal gaan doen. maar hoe kunnen we dit legaliseren?
we sprokkelen gewoon brandhout, we roosteren wat spekjes en praten wat tegen elkaar. wat wel jammer is, is dat er 50 meter verderop een natuurgebied begint. we ruimen onze troep netjes op. we willen een klein vuurtje met vlammen van maximaal 0.5M hoog maar wat genoeg warmte geeft om 1M vanaf te zitten.
maar goed, hoe kunnen we dit legaliseren?
waarneer is het legaal en waarneer illegaal?
want een barbeque mag wel, een vuurkorf ook.
een barbeque mag omdat het voedsel bereiden is, doen wij dus ook met spekjes
en een vuurkorf omdat alles daarin blijft, dat hebben wij ook maar dan met stenen.
olielampen en kaarsjes mogen ook, maar dat vinden we te klein, dat geeft niet genoeg warmte en is nogal een aardgas verbranding.
maar het kan natuurlijk wel, als we grote olielampen maken. maar wat is nog een olielamp en wat is geen olielamp meer?
kortom, we houden van een kampvuurtje, er willen het legaliseren.
wat doen we fout? en wat kunnen we eraan doen?
ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen om dit te legaliseren.
we zullen daar erg blij mee zijn als het legaal kan worden.
alvast bedankt,
dennis de vries |
|