|
Auteur |
Bericht |
bobvonken
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 02 feb 2011 11:19 Onderwerp: Contract verandering |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een probleempje.. eerst ff een korte versie van wat er speelt.
Bij mijn huidige werkgever heb ik in 2009 stage gelopen, nadat dit van beide kanten goed beviel is mijn contract een aantal keren verlengt. De laatste keer dat dit gebeurde was voor een jaar tot september 2011(0-uren contract). Dit was de laatste keer dat men mij kon verlengen voordat ze een vast contract zouden moeten geven. Ik heb sinds september 2010 weekelijks ongeveer 22-26 uur gewerkt tot nu. echter begin ik nu aan mij afstuderen (binnen hetzelfde bedrijf) en wilt men mijn huidig contract beeindigen en me een nieuw contract als stagiaire geven.. met uiteraard het nodige inkomsten verlies.
Omdat ik ook met mijn vaste lasten ed. zit en dit nogal een probleem voor mij gaat worden vroeg ik mij af of dit wel eigenlijk zo kan?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Bob Vonken |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: za 19 feb 2011 2:22 Onderwerp: |
|
|
Heachte TS,
De werkgever heeft in beginsel gelijk, want een tijdelijk contract mag gewoon worden beëindigd en een stagecontract is geen arbeidscontract. Maar de feitelijke situatie is leidend. De werkgever moet u dan wel STAGE laten lopen. Met alle voordelen en nadelen.Dus als u bijvoorbeeld een onderzoek moet doen, dan kan de werkgever niet verwachten dat u bijvoorbeeld onderzoek voor school moet doen, dat u dat niet doet. In principe bent u boventallig (al is dat op veel stageplekken niet zo).
Dus het hangt af van de feiten en omstandigheden. En dan reist bij mij de vraag: wilt u echt uw werkgever dwingen tot een arbeidscontract (wat mij zeer moeilijk lijkt) terwijl u met een beoordeling deels van hem afhankelijk bent. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 feb 2011 12:06 Onderwerp: |
|
|
Quote: | En dan reist bij mij de vraag... |
Ik wist niet dat een vraag reizen kon.