|
Auteur |
Bericht |
De Dikke Vandaal
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2
|
Geplaatst: zo 13 feb 2011 2:03 Onderwerp: Lastering |
|
|
Hallo, ik had een vraag over lastering. Is er ook gewoon een wet die dit ondersteund? Zonder dat het met geloof te maken heeft?
Voorbeeld:
Ik ben de kroeg uitgezet op verdenking van vernieling. Hier heb ik tegen geprotesteerd. Toen de politie eenmaal arriveerde heeft de baasin alles behalve wat er echt gebeurde verteld, en dus gelogen. Deze vrouw smeerde de politie alles aan wat ze maar kon bedenken. Na dat haar verhaal van een half uur klaar was, kreeg ik niet de kans om de politie te woord te staan om mijn kant van het verhaal te vertellen.
Toch is er een mutatie aangemaakt met mijn naam erboven!
Vraag dus: Is wat zij deed strafbaar? Is er iets dat ik kan doen om mijn naam te zuiveren. |
|
|
|
 |
ELB
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 2
|
Geplaatst: zo 13 feb 2011 12:54 Onderwerp: |
|
|
art. 261 lid 1 Sr, smaad? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 13 feb 2011 13:58 Onderwerp: |
|
|
Als deze kroegbaas hier daadwerkelijk aangifte van heeft gedaan is dat strafbaar wanneer vast komt te staan dat het een valse aangifte betreft.
Artikel 188 Wetboek van Strafrecht schreef: | Artikel 188
Hij die aangifte of klacht doet dat een strafbaar feit gepleegd is, wetende dat het niet gepleegd is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
|
Jij kunt dus aangifte tegen de kroegbaas doen voor het doen van valse aangifte.
Wat bedoel je met "er is een mutatie aangemaakt met mijn naam erboven"?
En waarom ben je niet in de gelegenheid gesteld om te reageren op de aantijgingen? Ben je aangehouden? En zo niet, wat heeft de politie dan gedaan met de aantijgingen? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: zo 13 feb 2011 15:44 Onderwerp: |
|
|
Met mutatie wordt bedoeld dat er een registratie in de politiesystemen heeft plaatsgevonden. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
De Dikke Vandaal
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2
|
Geplaatst: zo 13 feb 2011 17:51 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor al jullie reacties.
De politie heeft mijn persoonsgegevens genoteerd en de kroegbaas haar verhaal. Ik werd kort hierna weg gestuurd van het terras omdat ik volgens hun hier niks meer te zoeken had. Ik wachtte op mijn vriendin daarom stond ik daar nog en wou mijn verhaal doen. Wat de politie verder met de aantijgingen gedaan heeft weet ik niet. Maar er is wel een mutatie opgemaakt zei de agent. Nou weet ik dat het voor één avond kan gelden. Zodat wanneer er weer wat gebeurd waar ik bij betrokken ben hebben ze een historie ernaast.
Maar ik vrees dat het in de computer staat, wat ten nadele van mij is als er ooit weer wat zou gebeuren.
Kan ik ook een rapport opvragen bij de politie over wat ze van mij hebben?
Zo ja, hoe dan? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: zo 13 feb 2011 20:37 Onderwerp: |
|
|
Even bellen met de politie om een afspraak te maken om op grond van de Wet politiegegevens kennis te mogen nemen van de over jou vastgelegde informatie. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|