loon
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 15:58 Onderwerp: contract uizendbureau niet getekend hoe zit het met fase C? |
|
|
Hallo,
ik werk via een uitzendbureau bij 1 werkgever sinds okt. 2007. Ik had in april 2009 een jaarcontract gekregen en was in mei 2009 ook in Fase B gekomen.
In april 2010,later dan einde contract, kreeg ik een nieuw contact voor 6 maanden(tot sepember dus). Ik was het niet eens met de uren en ze zouden een nieuwe sturen. Is niet gebeurd en ben r verder ook niet mee aan de slag gegaan. In September 2010 had ik ook niet een nieuw contract gekregen, en omdat ik die niet kreeg dacht ik dat het eerste contract (het jaarcontract) automatisch doorliep en dat ze dus dat zo lieten. Prima, niets aan de hand.
Ik had wel gedacht dat ze me misschien straks vast in dienst zouden moeten nemen, en hoewel ik dat eerst wel een mooi idee vond:-) ben ik daar later van teruggekomen omdat ik liever een vast contract wil die aangeboden is en niet "'verplicht""
Ik heb niets gemeld, dacht dat het goed was en toen kreeg ik in nov/dec een brief gestuurd met daarop contractdatum van sept-dec, dit was overigens een mededeling van de detacheringsovereenkomst.
ook niet bij nagedacht, was prima. Ik kreeg in januari een contract van t uitzendbureau om te tekenen van jan.- tot 31/3/2011.
Deze heb ik niet getekend omdat ik wou uitzoeken of het wel klopte. In mijn beleving had ik al een contract to 31/3/2011
Nu kwam vandaag het uitzendbureau met de vraag om het contract sept-dec te tekenen, het contract die ik nooit heb ontvangen.
Ik heb gezegd dat die daarvoor ook niet is getekend en dat ik in de veronderstelling was dat het automatisch doorloopt en dat ik niet een contract in een contract wil tekenen.
Nu zei ze dat dat niet zo is. Een contract loopt niet automatisch door bij uitzendkrachten maar wordt steeds verlengd met een maand als er niets wordt getekend.
Oh...zei ik, dan kan ik wel tekenen.. maar ik laat het eerst uitzoeken.
Dus mijn vraag is: Loopt het inderdaad per maand zonder dat daarvoor getekend is?
zo ja, ben ik dan al lang niet de 8 contracten in fase B voorbij?
zo nee, kan ik dan nog de contracten tekenen of is dat nonsens?
en...wie zijn verantwoording is dit? had ik eerder aan moeten geven dat ik iets niet had ontvangen? ook al dacht ik dat het goed was...
Ik voel me er lullig onder, wil niemand oplichten of ongewild een fase c contract. Alleen wil ik wel mijn rechten weten en mezelf niet wat laten aanpraten....Mijn Fase B loopt tot aan mei 2011 en ik wordt vanwege bezuinigingen waarschijnlijk niet aangenomen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen...
mvg,
Loon |
|