|
Auteur |
Bericht |
Lian1509
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 20:33 Onderwerp: Gelden de herroeping van aanbod uit 6 BW ook voor een koop |
|
|
Ik vroeg mij af of de wetgeving van boek 6 BW met name de herroeping van aanbod ook geldt voor een koopovereekomst (aangezien dit bijzondere overeenkomsten zijn)
Ik kan ik boek 7 BW namelijk niets vinden wat met ontbinding te maken heeft.
Wie kan mij helpen met antwoord op deze vraag? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 21:13 Onderwerp: Re: Gelden de herroeping van aanbod uit 6 BW ook voor een koop |
|
|
Lian1509 schreef: | Ik vroeg mij af of de wetgeving van boek 6 BW met name de herroeping van aanbod ook geldt voor een koopovereenkomst (aangezien dit bijzondere overeenkomsten zijn)
Ik kan ik boek 7 BW namelijk niets vinden wat met ontbinding te maken heeft.
Wie kan mij helpen met antwoord op deze vraag? |
Het BW heeft een gelaagde structuur: een koopovereenkomst is een overeenkomst, een overeenkomst is een meerzijdige rechtshandeling.
Afdeling 6.5.2 gaat over overeenkomsten in het algemeen, titel 7.1 specifiek over koopovereenkomsten. Afdeling 6.5.2 is van toepassing op alle overeenkomsten, voor zover in afdeling 7.1 niet van de daar gestelde regels afgeweken wordt.
(antwoord is dus JA) _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|