|
Auteur |
Bericht |
KaPeN
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 11:11 Onderwerp: 15 maanden KPN betaald zonder contract |
|
|
Goedendag,
Ik heb 15 maanden geleden mijn internet abonnement via een contractsovername aan mijn zusje overgedragen. Sindsdien betalen wij beide maandelijk 30.- aan KPN. KPN heeft per ongeluk mij als abonnee op het adres van de buren van mijn zus geregistreerd. Ik kwam hier vorige maand achter (verwarde de betaling met die voor een ander abo). KPN erkent de fout volledig maar wil mij slechts 3 maanden compenseren omdat ik het niet eerder melden.
Ik heb begrepen dat er voor dit soort betalingen een verjaringstermijn van 5 jaar geldt waardoor het voorstel van 3 maanden niet acceptabel is. KPN verwijst mij echter direct door naar hun geschillencommisie (50.- om een klacht in te dienen + evt extra kosten+ 4.7 maand gemiddelde verwerkingstijd + aanwezig zijn op een zitting) Ik heb nu een aangetekende brief gestuurd en wacht op hun reactie. Ik heb het aanbod van 3 maanden overigens niet geaccepteerd.
Ik heb geen contract of verhuisbericht verstuurd/ getekend voor een abo op het adres van mijn zusjes buren en/ of een machtiging hiervoor afgegeven (wel voor het oorspronkelijke contract)
Nu ben ik benieuwd naar het volgende:
- klopt de 5 jaar verjaringstermijn?
- Wat kan ik het beste doen wanneer KPN mij niet tegemoet komt?
- Wanneer ik dit via de geschillencommisie zou moeten aankaarten, loop ik dan enig risico dat mijn claim wordt afgewezen en/ of dat ik opdraai voor aanvullende kosten?
het gaat in totaal om 600 euro
Hartelijk bedankt voor de moeite van het lezen en alvast bedankt voor uw reacties |
|
|
|
 |
NickV
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 11:30 Onderwerp: Re: 15 maanden KPN betaald zonder contract |
|
|
KaPeN schreef: | Goedendag,
Ik heb 15 maanden geleden mijn internet abonnement via een contractsovername aan mijn zusje overgedragen. Sindsdien betalen wij beide maandelijk 30.- aan KPN. KPN heeft per ongeluk mij als abonnee op het adres van de buren van mijn zus geregistreerd. Ik kwam hier vorige maand achter (verwarde de betaling met die voor een ander abo). KPN erkent de fout volledig maar wil mij slechts 3 maanden compenseren omdat ik het niet eerder melden.
Ik heb begrepen dat er voor dit soort betalingen een verjaringstermijn van 5 jaar geldt waardoor het voorstel van 3 maanden niet acceptabel is. KPN verwijst mij echter direct door naar hun geschillencommisie (50.- om een klacht in te dienen + evt extra kosten+ 4.7 maand gemiddelde verwerkingstijd + aanwezig zijn op een zitting) Ik heb nu een aangetekende brief gestuurd en wacht op hun reactie. Ik heb het aanbod van 3 maanden overigens niet geaccepteerd.
Ik heb geen contract of verhuisbericht verstuurd/ getekend voor een abo op het adres van mijn zusjes buren en/ of een machtiging hiervoor afgegeven (wel voor het oorspronkelijke contract)
Nu ben ik benieuwd naar het volgende:
- klopt de 5 jaar verjaringstermijn?
- Wat kan ik het beste doen wanneer KPN mij niet tegemoet komt?
- Wanneer ik dit via de geschillencommisie zou moeten aankaarten, loop ik dan enig risico dat mijn claim wordt afgewezen en/ of dat ik opdraai voor aanvullende kosten?
het gaat in totaal om 600 euro
Hartelijk bedankt voor de moeite van het lezen en alvast bedankt voor uw reacties |
De verjaringstermijn van 5 jaar is inderdaad correct, zie hiervoor artikel 3:309 BW.
Als KPN je niet tegemoet komt na je aangetekende brief zou je eventueel een advocaat kunnen inschakelen die namens jou een brief stuurt. Denk er wel aan dat je, als er geen fatale betalingsdatum is afgesproken, je hun wel eerst ingebreke moet stellen.
Als consument zijnde kan je niet verplicht worden om alleen een procedure bij de geschillencommissie te starten, je kan ten alle tijden naar de rechter stappen. Als je wel naar de geschillencommissie stapt bestaat er, net zoals bij de rechterlijke procedure, een kans dat je de zaak verliest en nog meer kosten hebt. Wanneer KPN, zoals je al zegt, toegeeft dat er een vordering is dan sta je m.i. wel sterk. |
|
|
|
 |
KaPeN
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 11:47 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor uw snelle reactie.
Wanneer ik geen passend antwoord ontvang kan ik dus het beste een brief laten sturen door een advocaat waarmee ik hen in gebreken stel met daarbij een realistische betalingstermijn (2 a 3 weken) |
|
|
|
 |
NickV
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 11:51 Onderwerp: |
|
|
KaPeN schreef: | Bedankt voor uw snelle reactie.
Wanneer ik geen passend antwoord ontvang kan ik dus het beste een brief laten sturen door een advocaat waarmee ik hen in gebreken stel met daarbij een realistische betalingstermijn (2 a 3 weken) |
Het hoeft natuurlijk niet van een advocaat te komen, je kan zelf ook nogmaals een aangetekende brief versturen waarin je hun ingebreke stelt. Mochten ze daar ook niks op uit doen kan je naar de rechter of de geschillencommissie. |
|
|
|
 |
KaPeN
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 12:56 Onderwerp: |
|
|
Ok duidelijk!
Ik ken via via toevallig een advocaat die het vast niet erg vindt om een brief op zijn briefpapier te copy-pasten.. Werkt in mijn ervaring altijd beter dan zelf actie ondernemen |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 11 feb 2011 20:00 Onderwerp: |
|
|
Als je in het gelijk wordt gesteld worden de kosten van de commissie ook vergoed. Laat je dus door die kosten niet weerhouden en die zijn bij een gang via de commissie lager dan via de rechtbank. Je hebt een sterke zaak. Stuur zelf inderdaad een ingebrekestelling en geef ook aan dat je naar de Commissie gaat als er niet tijdig wordt teruggestort. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|