Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 12 aug 2025 22:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen contract getekend, toch loon terugbetalen?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wouter van Bekkum

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 19:13    Onderwerp: Geen contract getekend, toch loon terugbetalen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Vandaag werd ik gebeld door een account van een bedrijf waar ik werk(te). Hij deelde mij mede dat ik 350 euro te veel betaald loon per direct terug moest betalen.

Echter, ik heb nooit geen contract getekend en ook nooit geen loonstrookjes gezien! Moet ik dit dan toch terugbetalen?

Graag antwoord want ik zit hier wel mee.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Laurens02

Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 19:35    Onderwerp: Re: Geen contract getekend, toch loon terugbetalen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wouter van Bekkum schreef:
Hallo,

Vandaag werd ik gebeld door een account van een bedrijf waar ik werk(te). Hij deelde mij mede dat ik 350 euro te veel betaald loon per direct terug moest betalen.

Echter, ik heb nooit geen contract getekend en ook nooit geen loonstrookjes gezien! Moet ik dit dan toch terugbetalen?

Graag antwoord want ik zit hier wel mee.

Is het echt teveel betaald of weet je dat niet precies?

Het feit dat er niets op schrift staat is in principe niet van invloed op de vraag of je teveel betaald geld terug moet betalen. Het kan wel van invloed zijn op de mogelijkheden die het bedrijf heeft om het geld bij je te komen halen als je niet betaalt.

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 19:40    Onderwerp: Re: Geen contract getekend, toch loon terugbetalen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Is het echt teveel betaald of weet je dat niet precies?

Het feit dat er niets op schrift staat is in principe niet van invloed op de vraag of je teveel betaald geld terug moet betalen. Het kan wel van invloed zijn op de mogelijkheden die het bedrijf heeft om het geld bij je te komen halen als je niet betaalt.

Aangezien ik nooit iets van een contract heb getekend en nooit een uurloon heb gezien weet ik niet of hun berekening klopt. Wat ik echter wel weet is dat ik na mijn weten die maand waar het om gaat, 3 weken full-time heb gewerkt. En als ik dit vergelijk met een maand waarin ik alleen op zaterdag heb gewerkt ik minimaal het bedrag moet ontvangen die hun ook daadwerkelijk hebben betaald.
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus er is nooit een bruto uurloon met je overeengekomen?

En het bedrag dat ze van je terug willen vorderen. Is dat bruto of is dat netto?

Hoe weten ze dan dat je teveel loon uitbetaald gekregen hebt en hoe weet jij dan zo ongeveer dat dit vast niet het geval is?
Wouter van Bekkum

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Dus er is nooit een bruto uurloon met je overeengekomen?

En het bedrag dat ze van je terug willen vorderen. Is dat bruto of is dat netto?

Hoe weten ze dan dat je teveel loon uitbetaald gekregen hebt en hoe weet jij dan zo ongeveer dat dit vast niet het geval is?

Ik heb in ieder geval nooit wat op papier gekregen. De account is van mening dat de eigenaar het betaalde bedrag bruto heeft overgemaakt naar mijn rekening waar hij netto had moeten overmaken. Dit het verschil van 350 euro veroorzakend.

Helaas liggen de lijsten met de door mij daarop ingevulde uren bij het bedrijf. Wat ik kan zeggen is dat ik in de zomervakantie, de maand augustus 3 weken heb gewerkt, hiervoor heb ik dus 610 euro gekregen. Als ik dit vergelijk met het bedrag dat ik heb ontvangen in de maand november waar ik de herfst vakantie en zaterdagen heb gewerkt en hier 420 euro voor heb gekregen. Het bedrag doorgegeven aan de account lijkt mij dan niet het juiste bedrag.
Jet

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 20:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij wat voor soort bedrijf was dit en weet je wat het minimum bruto uurloon voor deze branche bedraagt? Is er nog sprake van weekend toeslag bij werken op zaterdag?
Wouter van Bekkum

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Bij wat voor soort bedrijf was dit en weet je wat het minimum bruto uurloon voor deze branche bedraagt? Is er nog sprake van weekend toeslag bij werken op zaterdag?

Een producent van sierhekwerken. Het zal de metaal branche zijn. Het huidige wettelijk bruto minimum is 8,22 volgens het cao klein-metaal. (bron: salaris-informatie.nl) Ik kan op deze site niets vinden over een eventueel weekendtoeslag. Verder heb ik hun ook nooit gehoord over een eventuele weekendtoeslag.
Jet

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus jullie maakten sierhekwerken? Een soort smederij?
Wouter van Bekkum

BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst bedankt voor de snelle reacties, inmiddels heb ik contact opgenomen met de jurofoon, de juridisch hulplijn en het jurisch loket.

Allemaal zeggen zij dat de werkgever (accountant) geen poot heeft om op te staan. Dit vanwege het feit dat ik niet op de hoogte kon zijn aangezien ik nooit een loonstrookje of contact heb getekend.Daarbij kom nog eens dat het bedrag niet abnormaal hoog is in verhouding met andere maanden.
Ik ben door zowel jullie als de telefonisch hulplijnen gerust gesteld en kan ik aan een rustig weekend beginnen.

Nogmaals allemaal bedankt en een fijn weekend toegewenst.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds