|
Auteur |
Bericht |
JZ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 feb 2011 23:12 Onderwerp: Verkoop studentenwoning en bezichtiging |
|
|
Geachte dames en heren, ik ben een particuliere verhuurder en met het verhuren komt ook een stukje vastgoed om de hoek kijken. Ik vraag me eigenlijk af in geval van verkoop hoe je om dient te gaan met de privacy van de studenten in geval van bezichtiging bij een mogelijke verkoop? Je dient een afspraak met de diverse studenten te maken maar niet altijd iedere student is wel willend. Valt er iets contractueel in het huurcontract op te nemen zodat dit eenvoudiger te bewerkstellen? Ik kom hier namelijk niets over tegen in het standaard ROZ contract.
Bij voorbaat dank. |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 09 feb 2011 1:06 Onderwerp: |
|
|
Geachte TS: Onder artikel 7:223 BW moet de huurder in overleg meewerken aan de bezichtiging van de woning/kamer o.i.d. gelegenheid (dat is het gedeelte van overleg) stellen tot bezichtiging.
Artikel 7:223 BW
De huurder van een onroerende zaak of een gedeelte daarvan is, indien de verhuurder tot verhuur na afloop van lopende huur of tot verkoop wenst over te gaan, verplicht te dulden dat aan de zaak de gebruikelijke kennisgevingen van het te huur of te koop zijn worden aangebracht, en aan belangstellenden gelegenheid te geven tot bezichtiging.
Dus: liefst in overleg, maar de huurder MOET gelegenheid geven tot bezichtiging. Dus huurder heeft geen keus, valt ook in afdeling 3 van BW 7 tot de verplichtingen van de huurder. |
|
|
|
 |
JZ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 feb 2011 20:47 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de informatie en prettig om te weten dat hier niet specifiek in de contractvorming aan gedacht hoeft te worden. |
|
|
|
 |
|