|
Auteur |
Bericht |
GuiZz
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 16:32 Onderwerp: Brutering |
|
|
Hallo, ik ben bezig met een wwb zaak. Client heeft 20 december 2010 een besluit binnen gekregen dat haar vordering mogelijk gebruteerd wordt als zij niet de gehele vordering voor 31 december 2010 heeft betaald. <-- niet gebeurd.
Dus op 1 januari 2011 nieuw besluit waarin vordering met 25% wordt gebruteerd.
In de beleidsregels 6.1 lid 4 wwb staat dat
"4. Van bruto terugvordering als bedoeld in het vorige lid wordt, voorzover het niet een fraudevordering betreft, afgezien indien het college de belanghebbende niet tijdig in de gelegenheid heeft gesteld de te veel ontvangen bijstand netto terug te betalen.".
Er is geen sprake van een fraudevordering. Dus de vraag is nu of client tijdig in de gelegenheid is gesteld. Is de melding van 11 dagen een tijdige waarschuwing? Let wel: client heeft een uitkering.
In de jurisprudentie kan ik nog niets vinden. Weet iemand het antwoord? Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 18:53 Onderwerp: |
|
|
Ik denk niet dat je dat met zoveel woorden terug kan vinden in de wet. Het is meer een praktisch punt. Het moet tijdig met de Belastingdienst geregeld worden. Vermoedelijk is het element van brutering een standaardriedel in de beslissing. Je kan de vraag aan de gemeente voorleggen of wanneer er de 20ste betaald zou zijn dit nog verwerkt had kunnen worden. Ik waag dit te betwijfelen en denk dat er op dat late moment in het jaar sowieso brutering had plaatsgevonden. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|