|
Auteur |
Bericht |
freudsigmund
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 feb 2011 15:40 Onderwerp: bericht verwijderd |
|
|
bericht verwijderd |
|
|
|
 |
Roro25
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 34
|
Geplaatst: wo 09 feb 2011 15:59 Onderwerp: |
|
|
Is de vader uit hoofde als wettelijk vertegenwoordiger gemachtigde op de rekening (geweest)? Gezien de meerderjarigheid van de rekeninghouder had de bank deze rechtshandeling niet kunnen verrichten daar het wettelijk vertegenwoordigingsschap bij het bereiken van de leeftijd van 18 automatisch komt te vervallen.
Is de vader uit andere hoofde gemachtigde dan mag hij niets veranderen aan de status van de rekening daar hij geen eigenaar van de rekening is. Hij mag alleen geld opnemen, overboeken en storten o.g.v. de Algemene Bankvoorwaarden.
Ik heb alleen het idee dat er iets anders aan de hand is. Een rekeninghouder kan nl. ten alle tijde beschikken over zijn rekening. Indien de rekeninghouder zelf de rekening heeft geblokkeerd dan kan hij altijd de rekening deblokkeren. Tenzij de blokkade door de bank is opgelegd nav het niet nakomen van afspraken die voortvloeien uit de rekeningovereenkomst. Dus mocht een gemachtigde de rekening blokkeren (hoewel daartoe niet bevoegd) dan kan de rekeninghouder deze deblokkeren. |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 10 feb 2011 1:27 Onderwerp: |
|
|
Roro25 schreef: | Is de vader uit hoofde als wettelijk vertegenwoordiger gemachtigde op de rekening (geweest)? Gezien de meerderjarigheid van de rekeninghouder had de bank deze rechtshandeling niet kunnen verrichten daar het wettelijk vertegenwoordigingsschap bij het bereiken van de leeftijd van 18 automatisch komt te vervallen.
Is de vader uit andere hoofde gemachtigde dan mag hij niets veranderen aan de status van de rekening daar hij geen eigenaar van de rekening is. Hij mag alleen geld opnemen, overboeken en storten o.g.v. de Algemene Bankvoorwaarden.
Ik heb alleen het idee dat er iets anders aan de hand is. Een rekeninghouder kan nl. ten alle tijde beschikken over zijn rekening. Indien de rekeninghouder zelf de rekening heeft geblokkeerd dan kan hij altijd de rekening deblokkeren. Tenzij de blokkade door de bank is opgelegd nav het niet nakomen van afspraken die voortvloeien uit de rekeningovereenkomst. Dus mocht een gemachtigde de rekening blokkeren (hoewel daartoe niet bevoegd) dan kan de rekeninghouder deze deblokkeren. |
Volgende keer dat je antwoord geeft, doe dan even het hele originele bericht quoten zodat anderen daar ook nog wat aan hebben. |
|
|
|
 |
Roro25
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 34
|
Geplaatst: do 10 feb 2011 13:43 Onderwerp: |
|
|
Kan je de vraag niet afleiden uit het antwoord?
Ik vind het onnodig om te quoten indien ik het antwoord op de vraag eronder zet! Ten tijde van het schrijven van het antwoord heeft TS het bericht verwijderd. |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 10 feb 2011 18:36 Onderwerp: |
|
|
Roro25 schreef: | Kan je de vraag niet afleiden uit het antwoord?
Ik vind het onnodig om te quoten indien ik het antwoord op de vraag eronder zet! Ten tijde van het schrijven van het antwoord heeft TS het bericht verwijderd. |
Ik kan gokken natuurlijk, maar zeker ben ik nooit. Zie ook deze discussie:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/31315/ |
|
|
|
 |
|