Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
watnu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 feb 2011 22:53 Onderwerp: Einde relatie met samenlevings contract en eigenhuis en kind |
|
|
Beste lezer,
Ik heb geen idee of ik op het juiste forum zit maar ik heb een berg aan vragen. Dus wees vrij om dit bericht op de juiste plek te zetten.
Mijn ex heeft mij een aantal weken laten weten dat er een ander is en heeft ons huis direct verlaten en is bij hem ingetrokken.
Nu hebben we een eigenhuis en een dochter.
Bijde zijn we voor 50% eigenaar van het huis en ook schuldenaar bij de bank.
Met onze huidige hypotheek vorm ben ik in staat om in mijn eentje de kosten te dragen. Echter weet ik niet of de bank dat ook zal vinden.
Nu ben ik momenteel bezig om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn om mijn ex van de hypotheek acte te krijgen ( wat ze zelf ook wil) echtre denk ik dat dat niet zal gaan lukken.
Nu wil ik weten wat mijn rechten zijn en die van haar ten opzichte van het huis.
Ik wil hier het lieft blijven wonen omdat ik anders samen met mijn dochter op straat zou komen te staan met een schuld!
Mijn belangrijkste vraag is:
Wat zijn mijn rechten betreft het bepalen van de verkoop prijs en in hoever kan mijn ex daar invloed op uitoefenen.
Ik wil geen problemen krijgen omdat we ook nog een dochter hebben die niet de dupe mag worden van een gevecht om geld.
Maar ik wil ook niet op straat komen te staan met een hoge schuld.
Kan ik bijvoorbeeld een minimale verkoop prijs eisen?
Kan zei het afdwingen om het huis voor elke prijs te verkopen?
Ik heb haar ook een voorstel gedaan om tijdelijk op de acte te blijven staan terwijl ik alle kosten zou dragen en dat we zouden wachten tot ik ook weer een relatie zou krijgen waardoor we het konden overschrijven op naam. Op deze manier zouden we er allebij zonder al te veel kosten mee weg komen. We hebben net 2 maanden voor het bericht onze hypotheek laten oversluiten zodat we konden gaan verbouwen dus onze hypotheek is ook nog eens veel hoger dan de getaxeerde waarde.
hopelijk zal het allemaal niet zo ver komen maar ik wil vooraf weten waar ik sta voordat ik overal zomaar mee in stem!
Alvast bedankt voor jullie antwoord. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|