|
Auteur |
Bericht |
anouk2008
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 jan 2011 12:34 Onderwerp: wie betaalt kosten v. oppervlaktemeting voor verkoop woning |
|
|
Onze woning staat al ruim een jaar te koop. Nu krijgen we ineens een mailtje waarin de makelaar aangeeft dat NVM-makelaars voortaan verplicht zijn voortaan de oppervlakte van de woning vast te stellen via de normering NEN2580.
Of we even een bedrag over willen maken om dit te laten uitvoeren.
Ik ben een beetje gaan googlen en zie dat het geen wettelijke verplichting is. Het is een verplichting van NVM richting de makelaars, die sinds 1 september 2010 geldt.
Als ik het goed begrijp zou een makelaar de berekening ook zelf kunnen uitvoeren.
Mijn vraag: is het gerechtvaardigd dat de makelaar deze kosten aan ons doorberekend? en
Mag ik weigeren nu het geen wettelijke verplichting is? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 15 jan 2011 3:28 Onderwerp: |
|
|
Zonder na te hebben gegaan wat de regeling precies inhoud, zou ik op basis van wat je schrijft zeker weigeren. Dit soort dingen berekenen ze maar aan nieuwe klanten door zou ik denken en niet aan bestaande, die al een overeenkomst hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 15 jan 2011 19:47 Onderwerp: |
|
|
Of de makelaar deze kosten mag doorberekenen hangt af van inhoud van de de overeenkomst tussen TS en de makelaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|