|
Auteur |
Bericht |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 10 jan 2011 21:32 Onderwerp: Kort geding art 255 lid 2 jo lid 1 Rv |
|
|
Partijen kunnen vrijwillig ter terechtzitting van de voorzieningenrechter in kort geding verschijnen, zo stelt 255 lid 2 Rv. Hierbij is het eerste lid van 255 van toepassing. Ik vraag mij af of dit betekent dat in een dergelijk geval beide partijen in persoon kunnen procederen of dat alleen gedaagde dat kan zoals normaal gesproken uit lid 1 volgt. Weet iemand dit? |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 11 jan 2011 9:50 Onderwerp: Re: Kort geding art 255 lid 2 jo lid 1 Rv |
|
|
cia76 schreef: | Partijen kunnen vrijwillig ter terechtzitting van de voorzieningenrechter in kort geding verschijnen, zo stelt 255 lid 2 Rv. Hierbij is het eerste lid van 255 van toepassing. Ik vraag mij af of dit betekent dat in een dergelijk geval beide partijen in persoon kunnen procederen of dat alleen gedaagde dat kan zoals normaal gesproken uit lid 1 volgt. Weet iemand dit? |
Er staat "Het eerste lid is van toepassing", dus dat houdt in dat eiser bij advocaat moet verschijnen (255 lid 1 jo. 79 Rv), en gedaagde ofwel in persoon ofwel bij advocaat (tenzij het natuurlijk gaat om een kort geding bij de kantonrechter, dan kunnen beide partijen in persoon verschijnen). |
|
|
|
 |
|