|
Auteur |
Bericht |
PSL_010
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 07 jan 2011 19:12 Onderwerp: Schadevergoeding na rioolstank overlast |
|
|
Goedenavond
Ik heb het volgende probleem, er komt sinds gister een verschrikkelijke stank uit mijn douche putje. Ik heb meteen de verhuurmaatschappij gebeld en gevraagd of hier meteen wat aan gedaan kon worden. Hun sturen echter pas na het weekend een loodgieter, waardoor ik dus het hele weekend in de stank zit.
Nu is mijn vraag heb ik recht op een schadevergoeding omdat ik door hun dagen lang in de stank moet leven en slapen ?
Met vriendelijke groet
Patrick Andeweg |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 07 jan 2011 21:17 Onderwerp: |
|
|
Zal er eerst bewezen moeten worden dat de stank veroorzaakt wordt door nalatigheid van de verhuurder.
Daarna moet je ook nog eens rekening gaan houden met redelijkheid.
Daar het geen ernstig gebrek is zal een schadevergoeding er niet in zitten mits jij kunt bewijzen dat het schadelijk is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 10 jan 2011 3:44 Onderwerp: |
|
|
Misschien staat het putje droog en moet je maar eens van de douche gebruik maken
Recht op schadevergoeding is er in ieder geval niet. Twee dagen een stinkend putje hoort bij de normale ongemakken des levens. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 jan 2011 12:06 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Zal er eerst bewezen moeten worden dat de stank veroorzaakt wordt door nalatigheid van de verhuurder.
Daarna moet je ook nog eens rekening gaan houden met redelijkheid.
Daar het geen ernstig gebrek is zal een schadevergoeding er niet in zitten mits jij kunt bewijzen dat het schadelijk is. |
Plus de vraag: wat is de materiele schade (dus uitgedrukt in geld..). |
|
|
|
 |
|